|
|
|
|
Status Prawny Statut Gminy
|
|
Rozdzial III
Rozdział III
Zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich
§ 20.
Uprawnionym do dostępu do dokumentów Gminy, wynikających z wykonywania zadań publicznych, i korzystania z nich jest każdy zainteresowany.
§ 21.
Udostępnieniu podlegają w szczególności następujące dokumenty publiczne:
- uchwały Rady Miejskiej,
- zarządzenia Burmistrza,
- wnioski i opinie komisji Rady,
- interpelacje i wnioski radnych,
- protokoły z posiedzeń Rady i komisji Rady.
§ 22.
Dysponentami dokumentów publicznych są w zakresie działania:
1) Rady – Przewodniczący Rady lub upoważniony przez niego pracownik Biura Rady,
2) Burmistrza – Burmistrz lub wyznaczony przez niego pracownik,
3) gminnych jednostek organizacyjnych – kierownicy tych jednostek.
§ 23.
1. Dokumenty publiczne są jawne, z wyłączeniem tych, których ochrona przed nieuprawnionym ujawnieniem wynika z ustawy.
2. Dostęp do dokumentów w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej regulują przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
§ 24.
Dysponent dokumentów publicznych jest zobowiązany do podjęcia niezbędnych działań celem zapewnienia dysponowania tymi dokumentami w sposób nadający się do udostępnienia przy zachowaniu ochrony przed nieuprawnionym ujawnieniem.
§ 25.
Udostępnienie dokumentów publicznych obejmuje prawo do:
1) bezpłatnego uzyskania informacji o dokumentach,
2) wglądu do dokumentów,
3) sporządzania uwierzytelnionych kopii z dokumentów.
§ 26.
1. Informacji o dokumentach publicznych udziela pracownik wskazany przez dysponenta dokumentu.
2. Udzielając informacji pracownik wskazuje uprawnionemu formę, w jakiej dany dokument jest udostępniany.
§ 27.
Wgląd do dokumentów publicznych jest realizowany w formie:
a) powszechnej publikacji,
b) bezpośredniego udostępnienia dokumentu uprawnionemu na jego wniosek.
§ 28.
1. Powszechnej publikacji dokonuje się:
a) w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego,
b) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie.
2. Zasady i tryb ogłaszania dokumentów w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego określa ustawa z dnia 20 lipca 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718).
3. Na tablicy ogłoszeń Urzędu publikuje się wszystkie uchwały Rady Miejskiej.
§ 29.
1. Bezpośrednie udostępnienie na wniosek uprawnionego dotyczy jedynie dokumentów, których udostępnienie nie jest dokonywane w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
2. Wniosek o udostępnienie powinien być złożony na piśmie, jeżeli dotyczy informacji zawartych w wielu dokumentach lub o różnorodnym charakterze.
3. Udostępnienie następuje niezwłocznie w sposób zgodny z wnioskiem,
o ile środki techniczne dysponenta dokumentów umożliwiają realizację tego wniosku.
4. Udostępnienie dokonywane jest w obecności wyznaczonego pracownika,
który zarazem podejmuje czynności mające na celu zachowanie ochrony danych przed nieuprawnionym ujawnieniem.
5. Jeżeli dokument nie może być udostępniony niezwłocznie, należy podać uprawnionemu przyczynę tej zwłoki i określić termin udostępnienia, nie dłuższy niż 7 dni od dnia złożenia wniosku.
6. Odmowa udostępniania dokumentu następuje na piśmie z uzasadnieniem.
7. W przypadku nieudostępnienia dokumentu z tytułu wyłączenia jawności niektórych danych, należy uprawnionemu podać podstawę i zakres takiego wyłączenia oraz wskazać osobę, która tego wyłączenia dokonała.
§ 30.
1. Uprawnionemu przysługuje prawo kopiowania dokumentu wraz z danymi umożliwiającymi jego identyfikację.
2. Sporządzoną kopię należy na wniosek uprawnionego uwierzytelnić poprzez podpis i urzędową pieczęć dysponenta dokumentu lub osoby przez niego upoważnionej.
3. W przypadku gdy nie jest niezbędne udostępnienie całego dokumentu, upoważniony przez dysponenta pracownik sporządza z niego wyciąg, który podlega uwierzytelnieniu wg zasad określonych w ust. 2.
4. Uprawniony ma prawo do sporządzania notatek i odpisów.
Data wprowadzenia: 2003-07-09 0903 Data upublicznienia: 2003-07-09 Art. czytany: 7135 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Admin
|
Rejestr zmian:
|
2003-07-09 1. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Admin 2. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Admin
|
|
|
|
|
|
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów ul. Fabryczna 5
Godziny otwarcia: Poniedziałek - Piątek 7:30-15:30
kasa czynna w godz. 7:30-14:00
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:
Konto:
25 8520 0007 2001 0000 0097 0022
- subwencje, dotacje, dofinansowania,
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
- dochody z Urzędów Skarbowych,
- dochody jednostek budżetowych.
Konto
10 8520 0007 2001 0000 0097 0001
- podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
-zobowiązanie pieniężne,
- opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
- dzierżawy,
- najmy, czynsz,
- zajęcie pasa drogowego,
- udostępnienie danych osobowych,
- zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
Konto
68 8520 0007 2001 0005 5853 0001
- wadia
Konto
83 8520 0007 2001 0000 0097 0045
- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:
/dvqpq2981b/skrytka
|
|
|