(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Ochrona Danych Osobowych (RODO)
A Status Prawny
A Wydziały
A Władze
A Struktura organizacyjna
A Jednostki pomocnicze
A Jednostki podległe
A Mienie komunalne
A Budżet i finanse
A Oferty inwestycyjne
A Ogłoszenia/Obwieszczenia
A Przetargi
A Zamówienia publiczne
A Petycje
A Pożytek publiczny
A Oświadczenia majątkowe
A Rejestry i ewidencje
A Oferty pracy
A Kontakt
A Wybory i Referenda
A PROGRAMY, STRATEGIE
A OCHRONA ŚRODOWISKA
A Raport o stanie gminy
A PROGRAM REWITALIZACJI
A Ponowne wykorzystanie
A Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
A PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
A Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
A Instrukcja obsługi
A Kontrole zewnętrzne
A Spis Rolny 2020 r.
A Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
A Planowanie Przestrzenne
A Deklaracja dostępności
A Dokumenty do pobrania
A Prawo Miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy Strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Obwieszczenie Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z dnia 21 listopada 2024 r.
A» Wspólne posiedzenie komisji stałych Rady Miejskiej tj.: Komisji Budżetu i Finansów i Komisji Rozwoju Gospodarczego, Ochrony Środowiska i Ładu Publicznego
A» Posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Suchedniowie
A» Obwieszczenie Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z dnia 18 listopada 2024 r.
A» Postanowienie Nr 630/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 21 listopada 2024 r. w sprawie zwołania pierwszego posiedzenia obwodowej komisji wyborczej w wyborach ponownych do Rady Miejskiej
  • Status Prawny
  • Statut Gminy
  • Rozdzial III

    Rozdział III
    Zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich


    § 20.

    Uprawnionym do dostępu do dokumentów Gminy, wynikających z wykonywania zadań publicznych, i korzystania z nich jest każdy zainteresowany.

    § 21.

    Udostępnieniu podlegają w szczególności następujące dokumenty publiczne:
    - uchwały Rady Miejskiej,
    - zarządzenia Burmistrza,
    - wnioski i opinie komisji Rady,
    - interpelacje i wnioski radnych,
    - protokoły z posiedzeń Rady i komisji Rady.

    § 22.

    Dysponentami dokumentów publicznych są w zakresie działania:
    1) Rady – Przewodniczący Rady lub upoważniony przez niego pracownik Biura Rady,
    2) Burmistrza – Burmistrz lub wyznaczony przez niego pracownik,
    3) gminnych jednostek organizacyjnych – kierownicy tych jednostek.

    § 23.

    1. Dokumenty publiczne są jawne, z wyłączeniem tych, których ochrona przed nieuprawnionym ujawnieniem wynika z ustawy.
    2. Dostęp do dokumentów w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej regulują przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.

    § 24.

    Dysponent dokumentów publicznych jest zobowiązany do podjęcia niezbędnych działań celem zapewnienia dysponowania tymi dokumentami w sposób nadający się do udostępnienia przy zachowaniu ochrony przed nieuprawnionym ujawnieniem.

    § 25.

    Udostępnienie dokumentów publicznych obejmuje prawo do:
    1) bezpłatnego uzyskania informacji o dokumentach,
    2) wglądu do dokumentów,
    3) sporządzania uwierzytelnionych kopii z dokumentów.

    § 26.

    1. Informacji o dokumentach publicznych udziela pracownik wskazany przez dysponenta dokumentu.
    2. Udzielając informacji pracownik wskazuje uprawnionemu formę, w jakiej dany dokument jest udostępniany.

    § 27.

    Wgląd do dokumentów publicznych jest realizowany w formie:
    a) powszechnej publikacji,
    b) bezpośredniego udostępnienia dokumentu uprawnionemu na jego wniosek.

    § 28.

    1. Powszechnej publikacji dokonuje się:
    a) w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego,
    b) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie.
    2. Zasady i tryb ogłaszania dokumentów w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego określa ustawa z dnia 20 lipca 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718).
    3. Na tablicy ogłoszeń Urzędu publikuje się wszystkie uchwały Rady Miejskiej.

    § 29.

    1. Bezpośrednie udostępnienie na wniosek uprawnionego dotyczy jedynie dokumentów, których udostępnienie nie jest dokonywane w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
    2. Wniosek o udostępnienie powinien być złożony na piśmie, jeżeli dotyczy informacji zawartych w wielu dokumentach lub o różnorodnym charakterze.
    3. Udostępnienie następuje niezwłocznie w sposób zgodny z wnioskiem,
    o ile środki techniczne dysponenta dokumentów umożliwiają realizację tego wniosku.
    4. Udostępnienie dokonywane jest w obecności wyznaczonego pracownika,
    który zarazem podejmuje czynności mające na celu zachowanie ochrony danych przed nieuprawnionym ujawnieniem.
    5. Jeżeli dokument nie może być udostępniony niezwłocznie, należy podać uprawnionemu przyczynę tej zwłoki i określić termin udostępnienia, nie dłuższy niż 7 dni od dnia złożenia wniosku.
    6. Odmowa udostępniania dokumentu następuje na piśmie z uzasadnieniem.
    7. W przypadku nieudostępnienia dokumentu z tytułu wyłączenia jawności niektórych danych, należy uprawnionemu podać podstawę i zakres takiego wyłączenia oraz wskazać osobę, która tego wyłączenia dokonała.

    § 30.

    1. Uprawnionemu przysługuje prawo kopiowania dokumentu wraz z danymi umożliwiającymi jego identyfikację.
    2. Sporządzoną kopię należy na wniosek uprawnionego uwierzytelnić poprzez podpis i urzędową pieczęć dysponenta dokumentu lub osoby przez niego upoważnionej.
    3. W przypadku gdy nie jest niezbędne udostępnienie całego dokumentu, upoważniony przez dysponenta pracownik sporządza z niego wyciąg, który podlega uwierzytelnieniu wg zasad określonych w ust. 2.
    4. Uprawniony ma prawo do sporządzania notatek i odpisów.


    Data wprowadzenia: 2003-07-09 0903
    Data upublicznienia: 2003-07-09
    Art. czytany: 7136 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Admin
    Rejestr zmian:
    2003-07-09
    1. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Admin
    2. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Admin
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów
    ul. Fabryczna 5

    Godziny otwarcia: Poniedziałek - Piątek 7:30-15:30
    kasa czynna w godz. 7:30-14:00


    Dziennik Ustaw

    Monitor Polski


    Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:

    Konto:

    25 8520 0007 2001 0000 0097 0022

    - subwencje, dotacje, dofinansowania,
    - udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
    - dochody z Urzędów Skarbowych,
    - dochody jednostek budżetowych.


    Konto

    10 8520 0007 2001 0000 0097 0001

    - podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
    -zobowiązanie pieniężne,
    - opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
    - dzierżawy,
    - najmy, czynsz,
    - zajęcie pasa drogowego,
    - udostępnienie danych osobowych,
    - zezwolenia na sprzedaż alkoholu.


    Konto

    68 8520 0007 2001 0005 5853 0001

    - wadia


    Konto

    83 8520 0007 2001 0000 0097 0045

    - opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi




    Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:

    /dvqpq2981b/skrytka
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów