|
|
|
|
Wydziały Wydział Inwestycji, Budownictwa i Infrastruktury
|
|
Wydział Inwestycji, Budownictwa i Infrastruktury
Wydział Inwestycji, Budownictwa i Infrastruktury realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:
1. Karol Ślusarczyk - Referent
Do zakresu zadań Wydziału Inwestycji, Budownictwa i Infrastruktury należy m.in.:
1)prowadzenie spraw związanych z planowaniem, przygotowaniem, wykonaniem i rozliczeniem zadań inwestycyjnych i remontowych, a w szczególności:
a)udział w ustalaniu potrzeb inwestycyjnych i remontowych niezbędnych do ujęcia w programie rozwoju Gminy uwzględniającym postanowienia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i lokalnych potrzeb,
b)przyjmowanie i analizowanie zgłoszeń w zakresie realizacji infrastruktury technicznej, dotyczącej przydzielonych do realizacji zadań,
c)prowadzenie zadania inwestycyjnego lub remontowego od fazy projektowej do jego wykonania i końcowego odbioru:
•przygotowanie formalno – prawne, prowadzenie, nadzorowanie oraz rozliczanie inwestycji realizowanych przez Gminę,
•zlecenie opracowania dokumentacji projektowo–kosztorysowej wraz z nadzorem nad prawidłowym i terminowym wykonaniem zlecenia,
•koordynacja spraw związanych z zatwierdzeniem projektów technicznych,
•uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych i pozwoleń na wykonanie robót,
•skompletowanie dokumentacji budowy oraz przekazanie wykonawcy placu budowy wraz z niezbędną dokumentacją,
•kontrola przebiegu robót, udział w odbiorach częściowych oraz odbiorach końcowych,
•kontrola faktur częściowych i końcowych z uwzględnieniem uprzedniej kontroli jakości, terminowości i zakresu wykonywanych robót budowlanych,
•nadzorowanie i opiniowanie, w razie potrzeby, postępu i jakości realizowanych inwestycji,
•sporządzanie stosownych dokumentów do przekazania inwestycji w użytkowanie,
•sporządzanie dokumentacji inwestycji i końcowe rozliczenie odebranej inwestycji materiałowo i finansowo,
•uzyskanie wszystkich niezbędnych zgód i zezwoleń umożliwiających użytkowanie obiektu,
•organizowanie i udział w przeglądach gwarancyjnych oraz zgłaszanie usterek z tytułu rękojmi i gwarancji na wykonane roboty,
2)opracowanie wszelkich sprawozdań dotyczących pracy wydziału;
3)przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego z zakresu działania wydziału, do których nie stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych;
4)współpraca z Samodzielnym stanowiskiem ds. Zamówień Publicznych w zakresie udzielania zamówień publicznych zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych;
5)współpraca z Samodzielnym stanowiskiem ds. pozyskiwania środków pozabudżetowych, w szczególności w zakresie przygotowania dokumentacji niezbędnej do aplikowania o pozyskanie dofinansowania na realizację zadań planowanych do realizacji przez Gminę;
6)wykonywanie zadań zarządcy dróg gminnych, w tym m.in.:
a)opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,
b)pełnienie funkcji inwestora,
c)utrzymanie części drogi, urządzeń drogi, budowli ziemnych, drogowych obiektów inżynierskich, znaków drogowych, sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, z wyjątkiem części pasa drogowego,
d)realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
e)przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
f)koordynacja robót w pasie drogowym,
g)wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych,
h)prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom,
i)sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
j)przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich w tym weryfikacja cech i wskazanie usterek, które wymagają prac konserwacyjnych lub naprawczych, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym stan bezpieczeństwa szczególnie zagrożonych uczestników ruchu drogowego,
k)wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
l)wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
m)dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
n)utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów,
o)zarządzanie i utrzymywanie kanałów technologicznych i naliczanie opłat,
p)uzgadnianie lokalizacji ogrodzeń od strony dróg i placów gminnych,
q)uczestnictwo w naradach koordynacyjnych Starostwa Powiatowego,
7)wykonywanie zadań wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w tym w szczególności:
a)organizowanie publicznego transportu zbiorowego w zakresie gminnych przewozów pasażerskich,
b)opiniowanie i uzgadnianie rozkładów jazdy dla przewoźników,
c)wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób,
d)określanie zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych,
e)naliczanie opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych,
f)budowa, utrzymanie i remont przystanków komunikacyjnych,
g)wykonywanie zadań wynikających z art. 50a ustawy prawo o ruchu drogowym,
h)wydawanie licencji na wykonywanie krajowego transportu taksówkami.
Data wprowadzenia: 2025-03-19 0944 Data upublicznienia: 2025-03-19 Art. czytany: 36 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Karolina Długosz
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Środa - 7:30-15:30
Czwartek - 7:30 - 17:30
Piątek - 7:30 - 13:30
kasa czynna w godz.:
Poniedziałek - Środa - 7:30-14:30
Czwartek - 7:30 - 16:00
Piątek - 7:30 - 12:30
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:
Konto:
25 8520 0007 2001 0000 0097 0022
- subwencje, dotacje, dofinansowania,
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
- dochody z Urzędów Skarbowych,
- dochody jednostek budżetowych.
Konto
10 8520 0007 2001 0000 0097 0001
- podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
-zobowiązanie pieniężne,
- opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
- dzierżawy,
- najmy, czynsz,
- zajęcie pasa drogowego,
- udostępnienie danych osobowych,
- zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
Konto
68 8520 0007 2001 0005 5853 0001
- wadia
Konto
83 8520 0007 2001 0000 0097 0045
- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:
/dvqpq2981b/skrytka
|
|
|