Wydział Inwestycji, Budownictwa i Infrastruktury 2025-03-19 0944 Art. czytany: 45 razy Wydział Inwestycji, Budownictwa i Infrastruktury realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną: 1. Karol Ślusarczyk - Referent Do zakresu zadań Wydziału Inwestycji, Budownictwa i Infrastruktury należy m.in.: 1)prowadzenie spraw związanych z planowaniem, przygotowaniem, wykonaniem i rozliczeniem zadań inwestycyjnych i remontowych, a w szczególności: a)udział w ustalaniu potrzeb inwestycyjnych i remontowych niezbędnych do ujęcia w programie rozwoju Gminy uwzględniającym postanowienia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i lokalnych potrzeb, b)przyjmowanie i analizowanie zgłoszeń w zakresie realizacji infrastruktury technicznej, dotyczącej przydzielonych do realizacji zadań, c)prowadzenie zadania inwestycyjnego lub remontowego od fazy projektowej do jego wykonania i końcowego odbioru: •przygotowanie formalno – prawne, prowadzenie, nadzorowanie oraz rozliczanie inwestycji realizowanych przez Gminę, •zlecenie opracowania dokumentacji projektowo–kosztorysowej wraz z nadzorem nad prawidłowym i terminowym wykonaniem zlecenia, •koordynacja spraw związanych z zatwierdzeniem projektów technicznych, •uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych i pozwoleń na wykonanie robót, •skompletowanie dokumentacji budowy oraz przekazanie wykonawcy placu budowy wraz z niezbędną dokumentacją, •kontrola przebiegu robót, udział w odbiorach częściowych oraz odbiorach końcowych, •kontrola faktur częściowych i końcowych z uwzględnieniem uprzedniej kontroli jakości, terminowości i zakresu wykonywanych robót budowlanych, •nadzorowanie i opiniowanie, w razie potrzeby, postępu i jakości realizowanych inwestycji, •sporządzanie stosownych dokumentów do przekazania inwestycji w użytkowanie, •sporządzanie dokumentacji inwestycji i końcowe rozliczenie odebranej inwestycji materiałowo i finansowo, •uzyskanie wszystkich niezbędnych zgód i zezwoleń umożliwiających użytkowanie obiektu, •organizowanie i udział w przeglądach gwarancyjnych oraz zgłaszanie usterek z tytułu rękojmi i gwarancji na wykonane roboty, 2)opracowanie wszelkich sprawozdań dotyczących pracy wydziału; 3)przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego z zakresu działania wydziału, do których nie stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych; 4)współpraca z Samodzielnym stanowiskiem ds. Zamówień Publicznych w zakresie udzielania zamówień publicznych zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych; 5)współpraca z Samodzielnym stanowiskiem ds. pozyskiwania środków pozabudżetowych, w szczególności w zakresie przygotowania dokumentacji niezbędnej do aplikowania o pozyskanie dofinansowania na realizację zadań planowanych do realizacji przez Gminę; 6)wykonywanie zadań zarządcy dróg gminnych, w tym m.in.: a)opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich, b)pełnienie funkcji inwestora, c)utrzymanie części drogi, urządzeń drogi, budowli ziemnych, drogowych obiektów inżynierskich, znaków drogowych, sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, z wyjątkiem części pasa drogowego, d)realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu, e)przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju, f)koordynacja robót w pasie drogowym, g)wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych, h)prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom, i)sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad, j)przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich w tym weryfikacja cech i wskazanie usterek, które wymagają prac konserwacyjnych lub naprawczych, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym stan bezpieczeństwa szczególnie zagrożonych uczestników ruchu drogowego, k)wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających, l)wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia, m)dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego, n)utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów, o)zarządzanie i utrzymywanie kanałów technologicznych i naliczanie opłat, p)uzgadnianie lokalizacji ogrodzeń od strony dróg i placów gminnych, q)uczestnictwo w naradach koordynacyjnych Starostwa Powiatowego, 7)wykonywanie zadań wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w tym w szczególności: a)organizowanie publicznego transportu zbiorowego w zakresie gminnych przewozów pasażerskich, b)opiniowanie i uzgadnianie rozkładów jazdy dla przewoźników, c)wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób, d)określanie zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych, e)naliczanie opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, f)budowa, utrzymanie i remont przystanków komunikacyjnych, g)wykonywanie zadań wynikających z art. 50a ustawy prawo o ruchu drogowym, h)wydawanie licencji na wykonywanie krajowego transportu taksówkami. |