Wydział Inwestycji, Budownictwa i Infrastruktury

2025-03-19 0944
Art. czytany: 45 razy

Wydział Inwestycji, Budownictwa i Infrastruktury realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:

1. Karol Ślusarczyk - Referent

Do zakresu zadań Wydziału Inwestycji, Budownictwa i Infrastruktury należy m.in.:
1)prowadzenie spraw związanych z planowaniem, przygotowaniem, wykonaniem i rozliczeniem zadań inwestycyjnych i remontowych, a w szczególności:
a)udział w ustalaniu potrzeb inwestycyjnych i remontowych niezbędnych do ujęcia w programie rozwoju Gminy uwzględniającym postanowienia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i lokalnych potrzeb,
b)przyjmowanie i analizowanie zgłoszeń w zakresie realizacji infrastruktury technicznej, dotyczącej przydzielonych do realizacji zadań,
c)prowadzenie zadania inwestycyjnego lub remontowego od fazy projektowej do jego wykonania i końcowego odbioru:
•przygotowanie formalno – prawne, prowadzenie, nadzorowanie oraz rozliczanie inwestycji realizowanych przez Gminę,
•zlecenie opracowania dokumentacji projektowo–kosztorysowej wraz z nadzorem nad prawidłowym i terminowym wykonaniem zlecenia,
•koordynacja spraw związanych z zatwierdzeniem projektów technicznych,
•uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych i pozwoleń na wykonanie robót,
•skompletowanie dokumentacji budowy oraz przekazanie wykonawcy placu budowy wraz z niezbędną dokumentacją,
•kontrola przebiegu robót, udział w odbiorach częściowych oraz odbiorach końcowych,
•kontrola faktur częściowych i końcowych z uwzględnieniem uprzedniej kontroli jakości, terminowości i zakresu wykonywanych robót budowlanych,
•nadzorowanie i opiniowanie, w razie potrzeby, postępu i jakości realizowanych inwestycji,
•sporządzanie stosownych dokumentów do przekazania inwestycji w użytkowanie,
•sporządzanie dokumentacji inwestycji i końcowe rozliczenie odebranej inwestycji materiałowo i finansowo,
•uzyskanie wszystkich niezbędnych zgód i zezwoleń umożliwiających użytkowanie obiektu,
•organizowanie i udział w przeglądach gwarancyjnych oraz zgłaszanie usterek z tytułu rękojmi i gwarancji na wykonane roboty,
2)opracowanie wszelkich sprawozdań dotyczących pracy wydziału;
3)przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego z zakresu działania wydziału, do których nie stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych;
4)współpraca z Samodzielnym stanowiskiem ds. Zamówień Publicznych w zakresie udzielania zamówień publicznych zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych;
5)współpraca z Samodzielnym stanowiskiem ds. pozyskiwania środków pozabudżetowych, w szczególności w zakresie przygotowania dokumentacji niezbędnej do aplikowania o pozyskanie dofinansowania na realizację zadań planowanych do realizacji przez Gminę;
6)wykonywanie zadań zarządcy dróg gminnych, w tym m.in.:
a)opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,
b)pełnienie funkcji inwestora,
c)utrzymanie części drogi, urządzeń drogi, budowli ziemnych, drogowych obiektów inżynierskich, znaków drogowych, sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, z wyjątkiem części pasa drogowego,
d)realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
e)przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
f)koordynacja robót w pasie drogowym,
g)wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych,
h)prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom,
i)sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
j)przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich w tym weryfikacja cech i wskazanie usterek, które wymagają prac konserwacyjnych lub naprawczych, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym stan bezpieczeństwa szczególnie zagrożonych uczestników ruchu drogowego,
k)wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
l)wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
m)dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
n)utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów,
o)zarządzanie i utrzymywanie kanałów technologicznych i naliczanie opłat,
p)uzgadnianie lokalizacji ogrodzeń od strony dróg i placów gminnych,
q)uczestnictwo w naradach koordynacyjnych Starostwa Powiatowego,
7)wykonywanie zadań wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w tym w szczególności:
a)organizowanie publicznego transportu zbiorowego w zakresie gminnych przewozów pasażerskich,
b)opiniowanie i uzgadnianie rozkładów jazdy dla przewoźników,
c)wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób,
d)określanie zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych,
e)naliczanie opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych,
f)budowa, utrzymanie i remont przystanków komunikacyjnych,
g)wykonywanie zadań wynikających z art. 50a ustawy prawo o ruchu drogowym,
h)wydawanie licencji na wykonywanie krajowego transportu taksówkami.