|  | 
|  |  |  |  |  |  | Wydziały Wydział Finansowy
 |  |  |  | 
| WYDZIAŁ FINANSOWY 
 WYDZIAŁ FINANSOWY
 
 Wydział Finansowy realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:
 
 1. Urszula Nowak - Skarbnik Gminy pełniący jednocześnie funkcję kierownika Wydziału Finansowego. pokój nr 101; tel. 41 25-45-897; 41 25-43-186 lub –250 wew. 44
 e-mail: [email protected]; [email protected]
 
 2. Agnieszka Tusznio - Zastępca Skarbnika Gminy. pokój nr 6; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 50
 e-mail: [email protected]
 
 3. Wiesława Dalach - Inspektor ds. księgowości
 budżetowej. pokój nr 7; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 42
 e-mail: [email protected]
 
 4. Anna Zięba - Inspektor ds. księgowości budżetowej, pokój nr 7; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 42
 e-mail: [email protected]
 
 5. Weronika Krogulec - Referent, pokój nr 7;
 tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 42
 e-mail: [email protected]
 
 6. Magdalena Kurpińska - Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat, pokój nr 9; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 43
 e-mail: [email protected]
 
 7. Monika Lisowska - Inspektor ds. wymiaru, księgowości podatkowej oraz opłat; pokój nr 9; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 43
 e-mail: [email protected]
 
 8. Agnieszka Nowak - Podinspektor ds. księgowości podatkowej i opłat; pokój nr 1; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 45
 e-mail: [email protected]
 
 9. Wojciech Świerczkowski - Inspektor ds. księgowości podatkowej; pokój nr 1; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 76
 e-mail: [email protected]
 
 10. Mariola Przeworska – Inspektor ds. obsługi kasowej, ewidencja działalności gospodarczej; pokój nr 1 tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 46
 e-mail: [email protected]
 
 
 Do zakresu zadań Wydziału Finansowego należy prowadzenie spraw związanych m. in. z gospodarką budżetową, zapewnieniem przestrzegania dyscypliny finansów publicznych, wymiarem zobowiązań podatkowych i opłat, egzekucją zaległości, a w szczególności:
 1)	opracowywanie projektu budżetu wraz z Wieloletnią Prognozą Finansową oraz projektu uchwały budżetowej,
 2)	zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu oraz czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej,
 3)	opracowywanie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie oraz Wieloletniej Prognozie Finansowej, podatkowych oraz innych uchwał wynikających z zakresu działania wydziału,
 4)	opracowywanie projektów zarządzeń burmistrza w sprawie zmian w budżecie oraz innych zarządzeń wynikających z zakresu działania wydziału,
 5)	finansowanie powiązanych z budżetem gminy gminnych jednostek organizacyjnych, nadzór nad ich gospodarką finansową oraz dokonywanie okresowych kontroli w tych jednostkach,
 6)	sporządzanie półrocznej informacji z przebiegu wykonania budżetu gminy wraz z Wieloletnią Prognozą Finansową oraz sprawozdania rocznego,
 7)	dokonywanie analiz ekonomiczno - finansowych i opracowywanie materiałów w tym zakresie dla potrzeb burmistrza i rady,
 8)	prowadzenie ewidencji księgowej budżetu gminy - jednostki budżetowej,
 9)	przygotowywanie projektów decyzji w zakresie udzielania ulg i umorzeń zobowiązań podatkowych w granicach uprawnień,
 10)	prowadzenie kart nieruchomości i kart gospodarstw dla podatników podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz podatników łącznego zobowiązania pieniężnego,
 11)	zapewnienie powszechności opodatkowania i terminowe dokonywanie wymiaru podatków,
 12)	księgowanie podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz podatku od środków transportu osób fizycznych i prawnych,
 13)	pobieranie i rozliczanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
 14)	współpraca z wydziałem komunikacji i wydziałem geodezji Starostwa Powiatowego w zakresie rejestracji nowych i wyrejestrowywania pojazdów oraz informacji o zmianach geodezyjnych (odpowiednio),
 15)	współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w sprawach dotyczących zakończenia budowy,
 16)	przygotowywanie i wysyłanie  deklaracji i informacji podatkowych,
 17)	wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w płatnościach zobowiązań pieniężnych z tyt. podatków oraz o figurowaniu w ewidencji podatkowej,
 18)	nadzór nad prawidłowym poborem i odprowadzaniem do budżetu opłaty targowej,
 19)	podejmowanie działań zapewniających realizację wpływów na poczet bieżących należności budżetowych z podatków i opłat lokalnych oraz windykacja zaległości podatkowych i niepodatkowych dochodów budżetowych,
 20)	prowadzenie egzekucji poprzez wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych bezzwłocznie po upływie terminów płatności rat podatku,
 21)	zabezpieczanie wykonania zobowiązań podatkowych – występowanie o wpis hipoteki przymusowej oraz dokonywanie zajęcia skarbowego na nieruchomości,
 22)	zgłaszanie wierzytelności do sądu w postępowaniu likwidacyjnym i upadłościowym,
 23)	terminowe załatwianie skarg, odwołań i podań w sprawie podatków i opłat i innych należności budżetowych oraz terminowe załatwianie interesantów w pozostałym zakresie merytorycznym wydziału,
 24)	współpraca z US i RIO,
 25)	przeprowadzanie i rozliczanie spisów inwentaryzacyjnych,
 26)	współudział w rozliczaniu zadań inwestycyjnych,
 27)	opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez burmistrza, a w szczególności:
 a)	zakładowego planu kont,
 b)	obiegu dokumentów księgowych,
 c)	zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
 d)	sporządzania sprawozdawczości.
 28)	przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych, prawidłowa obsługa kasowa, zgodnie z obowiązującą instrukcją kasową,
 29)	prowadzenie rejestru faktur i spraw związanych z podatkiem VAT,
 30)	ewidencja i rozliczanie podatku VAT,
 31)	sporządzanie list płac pracowników urzędu, kart wynagrodzeń i dokonywanie rozliczeń składek, deklaracji i innych dokumentów do ZUS, US i PFRON,
 32)	zwrot akcyzy rolnikom zawartej w cenie oleju napędowego,
 33)	przejmowanie nieruchomości na rzecz gminy w trybie ustawy Ordynacja podatkowa.
 
 
 
 Data wprowadzenia: 2015-06-08 1223
 Data upublicznienia: 2015-06-08
 Art. czytany: 7758 razy
 
 
 |  |  |  Wiadomość wprowadził: Ewa Kaniewska |  | Rejestr zmian: |  |  |  |  |  | 
|   |  |  |  | Urząd Miasta i Gminy Suchedniów 
 Godziny otwarcia:
 Poniedziałek - Środa - 7:30-15:30
 Czwartek - 7:30 - 17:30
 Piątek - 7:30 - 13:30
 
 kasa czynna w godz.:
 Poniedziałek - Środa - 7:30-14:30
 Czwartek - 7:30 - 16:00
 Piątek - 7:30 - 12:30
 
 
 Dziennik Ustaw
 Monitor Polski
 
 Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:
 
 Konto:
 
 25 8520 0007 2001 0000 0097 0022
 
 - subwencje, dotacje, dofinansowania,
 - udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
 - dochody z Urzędów Skarbowych,
 - dochody jednostek budżetowych.
 
 
 Konto
 
 10 8520 0007 2001 0000 0097 0001
 
 - podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
 -zobowiązanie pieniężne,
 - opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
 - dzierżawy,
 - najmy, czynsz,
 - zajęcie pasa drogowego,
 - udostępnienie danych osobowych,
 - zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
 
 
 Konto
 
 68 8520 0007 2001 0005 5853 0001
 
 - wadia
 
 
 Konto
 
 83 8520 0007 2001 0000 0097 0045
 
 - opłaty  za gospodarowanie odpadami komunalnymi
 
 
 
 
 Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:
 
 /dvqpq2981b/skrytka
 
 |  |  |  |