|
|
|
|
Wydziały Wydział Rozwoju i Strategii
|
|
WYDZIAŁ ROZWOJU I STRATEGII
Wydział Rozwoju i Strategii realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:
1. Anna Kopeć - Specjalista; pokój 212
tel 41 25 43 186 wew. 11
e-mail: [email protected]
2. Anna Dolęga
pokój 203; tel. 41 25-43-250 wew. 61
e-mail: [email protected]
[email protected];
Do zadań Wydziału Rozwoju i Strategii należy w szczególności:
1. Pozyskiwanie środków zewnętrznych, w tym m.in.:
1) monitorowanie programów w zakresie pozyskiwania środków rajowych i zagranicznych;
2) inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć z wykorzystaniem środków funduszy
strukturalnych: uruchomienie mechanizmów służących pozyskiwaniu środków na
współfinansowanie zadań realizowanych przez Gminę;
3) Przygotowywanie i składanie wniosków o dofinansowanie z zewnętrznych funduszy pomocowych oraz koordynowanie czynności na każdym etapie realizacji dofinansowywanego zadania wraz z rozliczeniem końcowym efektów rzeczowo-finansowych,
4) przygotowywanie dokumentacji i wniosków w sprawie pozyskiwania środków zewnętrznych oraz pilotowanie złożonych wniosków w instytucjach pomocowych;
5) koordynacja i rozliczanie przedsięwzięć prowadzonych przez Gminę w ramach projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych;
6) monitoring trwałości projektów zrealizowanych ze środków zewnętrznych;
7) kompleksowe opracowanie danych niezbędnych do uzyskania pomocy strukturalnych;
8) współpraca z administracją rządową, samorządową oraz organizacjami pozarządowymi i samorządu gospodarczego w zakresie pozyskiwania dodatkowych środków pozabudżetowych wykorzystywanych celem rozwoju Gminy;
9) pomoc jednostkom organizacyjnym Gminy w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych oraz w przygotowania odpowiednich wniosków;
10) informowanie mieszkańców Gminy o możliwości pozyskania środków z konkretnych programów, funduszu, fundacji, instytucji czy organizacji ze szczególnym uwzględnieniem środków pomocowych z Unii Europejskiej.
2. Koordynowanie rozwoju i realizacja strategii, w tym m.in.:
1) aktualizacja Strategii rozwoju Gminy,
2) opracowanie, wdrożenie i koordynowanie systemu monitorowania realizacji strategii
i programów rozwojowych oraz innych dokumentów o charakterze strategicznym,
rozwojowym i planistycznym w tym dbałość o ich spójność, przejrzystość i
komplementarność;
3) dokonywanie analiz, zestawień, opracowań na temat stanu społecznego i gospodarczego
Gminy,
4) koordynowanie operacyjnego wdrażania i monitorowania programu rewitalizacji,
w tym zapewnienie promocji realizowanych przedsięwzięć;
5) współpraca z komórkami organizacyjnymi opracowującymi wnioski i aplikacje
stanowiące podstawę ubiegania się o środki ze źródeł zewnętrznych na realizację zadań.
3. Realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo przedsiębiorców oraz ustawy o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy.
4. Prowadzenie ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie.
5. Wydawanie, wygaszanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz sprawdzanie terminowości i wysokości opłat za zezwolenia.
6. Promocja Gminy, w tym:
1) tworzenie wizerunku Gminy oraz ciągła jego promocja,
2) tworzenie planów imprez i innych działań promocyjnych Gminy we współpracy z placówkami kultury, sportu i turystyki, upowszechnianie kalendarza imprez dla mieszkańców i turystów,
3) koordynacja działań związanych z planowaniem i organizacją imprez na terenie Gminy,
4) wykreowanie i promocja cyklicznej imprezy kulturalnej kojarzącej się z Gminą Suchedniów,
5) przygotowywanie wydawnictw, w tym multimedialnych,
6) projektowanie, nabywanie oraz gospodarowanie materiałami promocyjnymi i informacyjnymi,
7) sporządzanie zaproszeń, podziękowań, listów gratulacyjnych, intencyjnych itp.,
8) opracowanie i realizacja polityki promocyjnej Gminy,
9) współpraca z mediami w zakresie promocji Gminy,
10) przygotowywanie dla mediów informacji o Gminie i działaniach samorządu Gminy,
11) organizacja, prowadzenie i koordynacja działań związanych z promocją gospodarczą, turystyczną i kulturalną Gminy we współpracy z innymi wydziałami urzędu, jednostkami organizacyjnymi i instytucjami z zewnątrz,
12) bezpośrednie uczestnictwo w organizacji imprez o znaczeniu gminnym i ponadgminnym,
13) organizację spotkań, konferencji, konkursów gminnych,
14) prowadzenie wielokierunkowych działań dotyczących udziału Gminy
w różnego rodzaju prezentacjach, wystawach, targach organizowanych na terenie Gminy i poza nią,
15) współpraca przy opracowywaniu planów rzeczowo-finansowych w zakresie promocji.
7. Do zadań z zakresu kultury i sportu należy m.in.:
1) realizacja ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz ustawy o sporcie,
2) nadzór nad eksploatacją, utrzymaniem i prawidłowym funkcjonowaniem obiektów sportowych stanowiących własność Gminy,
3) współdziałanie w organizacji imprez sportowo – rekreacyjnych organizowanych na terenie Gminy przez kluby sportowe i stowarzyszenia kultury fizycznej,
4) współdziałanie ze szkolnymi organizacjami sportowymi w trosce o rozwój sportu szkolnego,
5) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów sportowych; współpraca z radą sportu,
6) współdziałanie w rozwoju kultury fizycznej i sportu ze stowarzyszeniami, klubami, organizacjami oraz udzielanie im pomocy w realizacji zadań, a w szczególności zagospodarowania wolnego czasu dzieci i młodzieży,
7) bieżąca współpraca z lokalnymi kołami gospodyń wiejskich, lokalnymi artystami,
8) współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz mieszkańców Gminy,
9) opracowywanie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi,
10) organizowanie konkursów na wybór ofert w celu realizacji zadań wynikających z ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie.
8. W zakresie ochrony zdrowia:
1) podejmowanie działań w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej poprzez uchwalanie i realizowanie programów polityki zdrowotnej,
2) prowadzenie działań promujących profilaktykę zdrowotną, w tym udział
w programach realizowanych w ramach finansowania przez NFZ,
3) popularyzacja programów profilaktyki zdrowotnej.
9. Prowadzenie strony internetowej Urzędu Miasta i Gminy Suchedniów; aktualizacja informacji, nadzór merytoryczny nad zamieszczanymi materiałami, zbieranie informacji oraz ich publikacja.
Data wprowadzenia: 2023-03-22 0926 Data upublicznienia: 2023-03-22 Art. czytany: 1845 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Karolina Długosz
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów ul. Fabryczna 5
Godziny otwarcia: Poniedziałek - Piątek 7:30-15:30
kasa czynna w godz. 7:30-14:00
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:
Konto:
25 8520 0007 2001 0000 0097 0022
- subwencje, dotacje, dofinansowania,
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
- dochody z Urzędów Skarbowych,
- dochody jednostek budżetowych.
Konto
10 8520 0007 2001 0000 0097 0001
- podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
-zobowiązanie pieniężne,
- opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
- dzierżawy,
- najmy, czynsz,
- zajęcie pasa drogowego,
- udostępnienie danych osobowych,
- zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
Konto
68 8520 0007 2001 0005 5853 0001
- wadia
Konto
83 8520 0007 2001 0000 0097 0045
- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:
/dvqpq2981b/skrytka
|
|
|