WYDZIAŁ ROZWOJU I STRATEGII 2023-03-22 0926 Art. czytany: 1842 razy Wydział Rozwoju i Strategii realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną: 1. Anna Kopeć - Specjalista; pokój 212 tel 41 25 43 186 wew. 11 e-mail: [email protected] 2. Anna Dolęga pokój 203; tel. 41 25-43-250 wew. 61 e-mail: [email protected] [email protected]; Do zadań Wydziału Rozwoju i Strategii należy w szczególności: 1. Pozyskiwanie środków zewnętrznych, w tym m.in.: 1) monitorowanie programów w zakresie pozyskiwania środków rajowych i zagranicznych; 2) inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć z wykorzystaniem środków funduszy strukturalnych: uruchomienie mechanizmów służących pozyskiwaniu środków na współfinansowanie zadań realizowanych przez Gminę; 3) Przygotowywanie i składanie wniosków o dofinansowanie z zewnętrznych funduszy pomocowych oraz koordynowanie czynności na każdym etapie realizacji dofinansowywanego zadania wraz z rozliczeniem końcowym efektów rzeczowo-finansowych, 4) przygotowywanie dokumentacji i wniosków w sprawie pozyskiwania środków zewnętrznych oraz pilotowanie złożonych wniosków w instytucjach pomocowych; 5) koordynacja i rozliczanie przedsięwzięć prowadzonych przez Gminę w ramach projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych; 6) monitoring trwałości projektów zrealizowanych ze środków zewnętrznych; 7) kompleksowe opracowanie danych niezbędnych do uzyskania pomocy strukturalnych; 8) współpraca z administracją rządową, samorządową oraz organizacjami pozarządowymi i samorządu gospodarczego w zakresie pozyskiwania dodatkowych środków pozabudżetowych wykorzystywanych celem rozwoju Gminy; 9) pomoc jednostkom organizacyjnym Gminy w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych oraz w przygotowania odpowiednich wniosków; 10) informowanie mieszkańców Gminy o możliwości pozyskania środków z konkretnych programów, funduszu, fundacji, instytucji czy organizacji ze szczególnym uwzględnieniem środków pomocowych z Unii Europejskiej. 2. Koordynowanie rozwoju i realizacja strategii, w tym m.in.: 1) aktualizacja Strategii rozwoju Gminy, 2) opracowanie, wdrożenie i koordynowanie systemu monitorowania realizacji strategii i programów rozwojowych oraz innych dokumentów o charakterze strategicznym, rozwojowym i planistycznym w tym dbałość o ich spójność, przejrzystość i komplementarność; 3) dokonywanie analiz, zestawień, opracowań na temat stanu społecznego i gospodarczego Gminy, 4) koordynowanie operacyjnego wdrażania i monitorowania programu rewitalizacji, w tym zapewnienie promocji realizowanych przedsięwzięć; 5) współpraca z komórkami organizacyjnymi opracowującymi wnioski i aplikacje stanowiące podstawę ubiegania się o środki ze źródeł zewnętrznych na realizację zadań. 3. Realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo przedsiębiorców oraz ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy. 4. Prowadzenie ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie. 5. Wydawanie, wygaszanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz sprawdzanie terminowości i wysokości opłat za zezwolenia. 6. Promocja Gminy, w tym: 1) tworzenie wizerunku Gminy oraz ciągła jego promocja, 2) tworzenie planów imprez i innych działań promocyjnych Gminy we współpracy z placówkami kultury, sportu i turystyki, upowszechnianie kalendarza imprez dla mieszkańców i turystów, 3) koordynacja działań związanych z planowaniem i organizacją imprez na terenie Gminy, 4) wykreowanie i promocja cyklicznej imprezy kulturalnej kojarzącej się z Gminą Suchedniów, 5) przygotowywanie wydawnictw, w tym multimedialnych, 6) projektowanie, nabywanie oraz gospodarowanie materiałami promocyjnymi i informacyjnymi, 7) sporządzanie zaproszeń, podziękowań, listów gratulacyjnych, intencyjnych itp., 8) opracowanie i realizacja polityki promocyjnej Gminy, 9) współpraca z mediami w zakresie promocji Gminy, 10) przygotowywanie dla mediów informacji o Gminie i działaniach samorządu Gminy, 11) organizacja, prowadzenie i koordynacja działań związanych z promocją gospodarczą, turystyczną i kulturalną Gminy we współpracy z innymi wydziałami urzędu, jednostkami organizacyjnymi i instytucjami z zewnątrz, 12) bezpośrednie uczestnictwo w organizacji imprez o znaczeniu gminnym i ponadgminnym, 13) organizację spotkań, konferencji, konkursów gminnych, 14) prowadzenie wielokierunkowych działań dotyczących udziału Gminy w różnego rodzaju prezentacjach, wystawach, targach organizowanych na terenie Gminy i poza nią, 15) współpraca przy opracowywaniu planów rzeczowo-finansowych w zakresie promocji. 7. Do zadań z zakresu kultury i sportu należy m.in.: 1) realizacja ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz ustawy o sporcie, 2) nadzór nad eksploatacją, utrzymaniem i prawidłowym funkcjonowaniem obiektów sportowych stanowiących własność Gminy, 3) współdziałanie w organizacji imprez sportowo – rekreacyjnych organizowanych na terenie Gminy przez kluby sportowe i stowarzyszenia kultury fizycznej, 4) współdziałanie ze szkolnymi organizacjami sportowymi w trosce o rozwój sportu szkolnego, 5) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów sportowych; współpraca z radą sportu, 6) współdziałanie w rozwoju kultury fizycznej i sportu ze stowarzyszeniami, klubami, organizacjami oraz udzielanie im pomocy w realizacji zadań, a w szczególności zagospodarowania wolnego czasu dzieci i młodzieży, 7) bieżąca współpraca z lokalnymi kołami gospodyń wiejskich, lokalnymi artystami, 8) współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz mieszkańców Gminy, 9) opracowywanie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi, 10) organizowanie konkursów na wybór ofert w celu realizacji zadań wynikających z ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie. 8. W zakresie ochrony zdrowia: 1) podejmowanie działań w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej poprzez uchwalanie i realizowanie programów polityki zdrowotnej, 2) prowadzenie działań promujących profilaktykę zdrowotną, w tym udział w programach realizowanych w ramach finansowania przez NFZ, 3) popularyzacja programów profilaktyki zdrowotnej. 9. Prowadzenie strony internetowej Urzędu Miasta i Gminy Suchedniów; aktualizacja informacji, nadzór merytoryczny nad zamieszczanymi materiałami, zbieranie informacji oraz ich publikacja. |