|
|
|
|
Wydziały Referat Ochrony Środowiska
|
|
Referat Ochrony Środowiska
Referat Ochrony Środowiska realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:
1. Ewa Niemczyk - Kierownik Referatu
2. Marlena Kołomańska - Referent
3. Klaudia Sieczka - Referent
Do zakresu zadań Referatu Ochrony Środowiska należy m.in.:
1)w zakresie ochrony środowiska m.in.:
a)sporządzenie gminnego programu ochrony środowiska i jego aktualizacja,
b)sporządzanie raportów z wykonania programu ochrony środowiska,
c)prowadzenie w formie elektronicznej publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach, zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
d)wydawanie decyzji w sprawach przewidzianych w ustawie Prawo ochrony środowiska,
e)sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska,
f)występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia przeciw przepisom o ochronie środowiska,
g)występowanie do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o podjęcie odpowiednich działań, jeżeli kontrolowany przedmiot narusza przepisy o ochronie środowiska,
h)gospodarowanie środkami z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz sporządzanie stosownej sprawozdawczości,
i)prowadzenie zadań w zakresie edukacji ekologicznej mieszkańców Gminy,
j)przyjmowanie zgłoszeń instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia, a których eksploatacja wymaga zgłoszenia,
k)wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia oraz inne zadania określone ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
2)w zakresie ochrony przyrody m.in.:
a)wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,
b)przyjmowanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew i ich procedowanie,
c)prowadzenie postępowań w sprawie usunięcia drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia,
d)procedowanie spraw związanych z uznaniem drzewa za pomnik przyrody,
e)procedowanie kompensacji nasadzeń w przypadku zobowiązania wnioskodawcy do wykonania nasadzeń zastępczych,
f)sporządzanie sprawozdań w zakresie przewidzianym ustawą,
g)wymierzanie kar pieniężnych przewidzianych w ustawie o ochronie przyrody;
3)w zakresie gospodarki odpadami m.in.:
a)opracowanie gminnego planu gospodarki odpadami oraz jego aktualizacja i sprawozdanie z jego realizacji,
b)opiniowanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
c)opiniowanie wniosków dotyczących zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów oraz zbierania lub transportu odpadów,
d)nakazywanie, w drodze decyzji posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsc nie przeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
e)opiniowanie powiatowego i wojewódzkiego projektu planu gospodarki odpadami,
f)prowadzenie w formie elektronicznej ewidencji wyrobów zawierających azbest,
g)opracowanie programu usuwania azbestu i jego realizacja,
h)sporządzanie rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi i przekazywanie go Marszałkowi Województwa Świętokrzyskiego i Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska,
i)prowadzenie ewidencji odpadów zbieranych w GPSZOK-u za pomocą systemu BDO, wystawianie kart przekazania odpadów w przypadku ich odbioru i transportu na składowisko przez firmę odbierającą odpady z terenu Gminy Suchedniów,
j)prowadzenie w systemie BDO ewidencji odpadów wytwarzanych w Urzędzie Miasta i Gminy w Suchedniowie,
k)pomoc w organizacji akcji ekologicznych, m.in. dotyczących sprzątania dzikich wysypisk śmieci;
4)w zakresie utrzymania czystości i porządku w Gminie m.in.:
a)prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,
b)prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych przez podmioty gospodarcze,
c)prowadzenie ewidencji umów zawartych na opróżniania zbiorników bezodpływowych przez osoby fizyczne,
d)przeprowadzanie kontroli częstotliwości opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych z przydomowych oczyszczalni ścieków,
e)udzielanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie przewidzianym ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
f)prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych,
g)kontrolowanie przedsiębiorców w zakresie wypełniania obowiązków zawartych w udzielonych zezwoleniach,
h)współdziałanie z ZGK w sprawach utrzymania właściwego stanu porządkowo-sanitarnego,
i)sprawowanie nadzoru nad realizacją obowiązków właścicieli nieruchomości określonych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
j)sporządzanie sprawozdań dotyczących prowadzenia gospodarki ściekowej, w zakresie przewidzianym ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
5)w zakresie ochrony zwierząt, m.in.:
a)wydawanie decyzji w sprawie odebrania zwierzęcia czasowo lub na stałe, właścicielowi bądź innej utrzymującej je osobie w przypadku, gdy jest ono rażąco zaniedbywane lub okrutnie traktowane,
b)wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psa rasy agresywnej,
c)zapewnianie opieki bezdomnym zwierzętom oraz ich wyłapywanie,
d)sporządzanie gminnego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt,
e)działania w zakresie opieki i dokarmiania wolnożyjących kotów;
6)w zakresie ochrony zdrowia zwierząt oraz zwalczania chorób zakaźnych zwierząt m. in.:
a)przyjmowanie zawiadomień posiadaczy zwierząt o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej zwierząt i przekazywanie powziętej informacji Inspekcji Weterynaryjnej,
b)powoływanie i odwoływanie rzeczoznawców oraz powiadamianie o tym fakcie powiatowego lekarza weterynarii;
7)w zakresie prawa łowieckiego m.in.:
a)opiniowanie rocznych planów łowieckich sporządzanych przez dzierżawców obwodów łowieckich,
b)opiniowanie wniosków o dzierżawę obwodów łowieckich;
8)w zakresie prawa geologicznego i górniczego, m. in. – opiniowanie projektów decyzji w zakresie robót geologicznych;
9)przeprowadzanie kontroli przestrzegania przepisów o ochronie przyrody, ochrony środowiska, gospodarki wodno-ściekowej oraz gospodarki odpadami;
15)w zakresie ustawy o lasach m.in.:
a)informowanie pisemne właścicieli lasów o wyłożeniu projektu uproszczonego planu urządzania lasu,
b)opiniowanie wniosków właściciela lasu niestanowiącego własności Skarbu Państwa, do nadleśniczych o udostępnianie nieodpłatne sadzonki drzew i krzewów leśnych na ponowne wprowadzanie roślinności leśnej (upraw leśnych) – zgodnie z uproszczonym planem lasu lub decyzją, o której mowa w art. 19 ust 3 ustawy o lasach;
10)realizacja Porozumienia zawartego z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach w sprawie programu „Czyste powietrze”;
11)prowadzenie Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków;
12)realizacja zadań związanych ze szczególnymi rozwiązaniami w zakresie dystrybucji paliw stałych oraz niektórych źródeł ciepła, m.in.:
a)załatwianie spraw o wypłatę dodatku dla podmiotów wrażliwych oraz o wypłatę rekompensat dla przedsiębiorstw energetycznych,
b)załatwianie spraw o zakup preferencyjny paliw stałych,
c)załatwianie spraw w zakresie refundacji podatku VAT za paliwa gazowe.
Data wprowadzenia: 2025-03-19 0923 Data upublicznienia: 2025-03-19 Art. czytany: 35 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Karolina Długosz
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Środa - 7:30-15:30
Czwartek - 7:30 - 17:30
Piątek - 7:30 - 13:30
kasa czynna w godz.:
Poniedziałek - Środa - 7:30-14:30
Czwartek - 7:30 - 16:00
Piątek - 7:30 - 12:30
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:
Konto:
25 8520 0007 2001 0000 0097 0022
- subwencje, dotacje, dofinansowania,
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
- dochody z Urzędów Skarbowych,
- dochody jednostek budżetowych.
Konto
10 8520 0007 2001 0000 0097 0001
- podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
-zobowiązanie pieniężne,
- opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
- dzierżawy,
- najmy, czynsz,
- zajęcie pasa drogowego,
- udostępnienie danych osobowych,
- zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
Konto
68 8520 0007 2001 0005 5853 0001
- wadia
Konto
83 8520 0007 2001 0000 0097 0045
- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:
/dvqpq2981b/skrytka
|
|
|