(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Ochrona Danych Osobowych (RODO)
A Status Prawny
A Wydziały
A Władze
A Struktura organizacyjna
A Jednostki pomocnicze
A Jednostki podległe
A Mienie komunalne
A Budżet i finanse
A Oferty inwestycyjne
A Ogłoszenia/Obwieszczenia
A Przetargi
A Zamówienia publiczne
A Petycje
A Pożytek publiczny
A Oświadczenia majątkowe
A Rejestry i ewidencje
A Oferty pracy
A Kontakt
A Wybory i Referenda
A PROGRAMY, STRATEGIE
A OCHRONA ŚRODOWISKA
A Raport o stanie gminy
A PROGRAM REWITALIZACJI
A Ponowne wykorzystanie
A Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
A PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
A Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
A Instrukcja obsługi
A Kontrole zewnętrzne
A Spis Rolny 2020 r.
A Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
A Planowanie Przestrzenne
A Deklaracja dostępności
A Dokumenty do pobrania
A Prawo Miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy Strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Wyznaczenie miejsc przeznaczonych na bezpłatne umieszczanie urzędowych obwieszczeń wyborczych i plakatów komitetów wyborczych
A» Wzór pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego
A» Ogłoszenie Starosty Skarżyskiego o zamiarze ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym
A» Informacja o wynikach naboru na wolne stanowisko urzędnicze – Referent ds. infrastruktury gminnej w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
A» Sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za I kwartał 2024 r.
Zasady dofinansowania kosztów dokształcania pracowników młodocianych – informacja dla pracodawców

Miejsce załatwienia
Urząd Miasta i Gminy w Suchedniowie, ul. Fabryczna 5, samodzielne stanowisko do spraw edukacji, pok. 201.(II piętro), tel. 41/25-43-186, w. 60, w godzinach pracy urzędu: poniedziałek – piątek: 7.30 – 15.30
Dokumenty należy składać w sekretariacie urzędu.


Wymagane dokumenty
1. Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika,
2. Załączniki do wniosku potwierdzone za zgodność z oryginałem:
• Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje do prowadzenia kształcenia zawodowego młodocianych pracowników przez pracodawcę lub osobę prowadzącą zakład w imieniu pracodawcy albo osobę zatrudnioną u pracodawcy,
• Kopie dokumentu potwierdzającego zatrudnienie osoby prowadzącej szkolenie w imieniu pracodawcy albo osoby zatrudnionej u pracodawcy,
• Kopię umowy o pracę z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego,
• Kopie dokumentów potwierdzających krótszy okres szkolenia w przypadku zmiany umowy,
• Kopia dyplomu lub świadectwa, albo zaświadczenie (oryginał) potwierdzające, że młodociany ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy,
• Kopię dokumentów potwierdzających zdanie egzaminu zawodowego przez młodocianego pracownika z wynikiem pozytywnym (dyplom, świadectwo lub zaświadczenie),
• Kopię świadectwa pracy młodocianego pracownika,
• Aktualny wydruk z CEIDG lub wpis z KRS w zależności od formy prowadzonej działalności prowadzonej przez pracodawcę,
• Kopię dokumentów potwierdzających status prawny prowadzonej działalności w przypadku spółek,
• Wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
• Kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,

Miejsce odbioru
Osobiście w pok. 201, II piętro (samodzielne stanowisko do spraw edukacji) lub pocztą.

Opłaty
Nie wnosi się.

Termin załatwienia
Zgodnie z obowiązującymi przepisami KPA.

Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, Al. IX Wieków Kielc 3, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów.

Uwagi
Wniosek o dofinansowanie należy złożyć w terminie 3 miesięcy od ukończenia przez młodocianego pracownika nauki zawodu lub przyuczenia do wykonania określonej pracy. W przypadku niekompletnego wniosku, wzywa się wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych wniosku w terminie 7 dni. W razie nie uzupełnienia tych braków wniosek pozostawiony zostanie bez rozpatrzenia (art. 64 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego).

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, Art. 122;
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania;
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu;
4. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis;
6. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.

Treść
Uwaga
1. O zawarciu umowy o pracę z młodocianym pracownikiem, zamieszkałym na terenie Gminy Suchedniów, pracodawca jest zobowiązany powiadomić Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów, a w przypadku pracodawcy będącego rzemieślnikiem – również izbę rzemieślniczą właściwą ze względu na siedzibę rzemieślnika, co umożliwi zaplanowanie środków na dofinansowanie kształcenia.
2. Zgodnie z art. 122 ust. 11 ustawy o Prawie oświatowym dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników stanowi pomoc de minimis udzielaną zgodnie z warunkami określonymi w rozumieniu przepisów rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1).




Opracował
Beata Kaszuba


Data wprowadzenia: 2016-05-31 1447
Data upublicznienia: 2016-05-31
Art. czytany: 1395 razy

» Formularz informacji pomocy de minimis - rozmiar: 78453 bajtów
Typ pliku: application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.sheet
» Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis - rozmiar: 28160 bajtów
Typ pliku: text/doc
» Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis - rozmiar: 39424 bajtów
Typ pliku: text/doc
» Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika - rozmiar: 47104 bajtów
Typ pliku: text/doc
» Zasady dofinansowania kosztów - rozmiar: 48128 bajtów
Typ pliku: text/doc
» Zawiadomienie o zawarciu umowy - rozmiar: 41984 bajtów
Typ pliku: text/doc
Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Ewa Kaniewska
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów
ul. Fabryczna 5

Godziny otwarcia: Poniedziałek - Piątek 7:30-15:30
kasa czynna w godz. 7:30-14:00


Dziennik Ustaw

Monitor Polski


Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:

Konto:

25 8520 0007 2001 0000 0097 0022

- subwencje, dotacje, dofinansowania,
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
- dochody z Urzędów Skarbowych,
- dochody jednostek budżetowych.


Konto

10 8520 0007 2001 0000 0097 0001

- podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
-zobowiązanie pieniężne,
- opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
- dzierżawy,
- najmy, czynsz,
- zajęcie pasa drogowego,
- udostępnienie danych osobowych,
- zezwolenia na sprzedaż alkoholu.


Konto

68 8520 0007 2001 0005 5853 0001

- wadia


Konto

83 8520 0007 2001 0000 0097 0045

- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi




Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:

/dvqpq2981b/skrytka
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów