(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Ochrona Danych Osobowych (RODO)
Status Prawny
Wydziały
Władze
Struktura organizacyjna
Jednostki pomocnicze
Jednostki podległe
Mienie komunalne
Budżet i finanse
Oferty inwestycyjne
Ogłoszenia/Obwieszczenia
Przetargi
Zamówienia publiczne
Petycje
Pożytek publiczny
Oświadczenia majątkowe
Rejestry i ewidencje
Oferty pracy
Kontakt
Wybory i Referenda
PROGRAMY, STRATEGIE
OCHRONA ŚRODOWISKA
Raport o stanie gminy
PROGRAM REWITALIZACJI
Ponowne wykorzystanie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
Instrukcja obsługi
Kontrole zewnętrzne
Spis Rolny 2020 r.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
Planowanie Przestrzenne
Deklaracja dostępności
Dokumenty do pobrania
Prawo Miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy Strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Informacja o wynikach naboru na wolne stanowisko pracy- Sekretarz Miasta i Gminy Suchedniów
» Komunikat Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 31 października 2024 r.
» Kalendarz Wyborczy
» Zarządzenie Nr 139/2024 Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 29 października 2024 r. w sprawie zarządzenia wyborów ponownych do Rady Miejskiej w Suchedniowie w okręgu wyborczym nr 11
» Mariusz Brzeziński - oświadczenie majątkowe- zakończenie stosunku pracy
WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO

Miejsce załatwienia
Urząd Miasta i Gminy w Suchedniowie ul. Fabryczna 5 , Urząd Stanu Cywilnego pok. nr 206 (II p.) , od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania

Wymagane dokumenty
1. Złożenie wniosku w postaci papierowej odbywa się w drodze złożenia osobiście w siedzibie organu dowolnej gminy wypełnionego i podpisanego własnoręcznie przez wnioskodawcę formularza,
2. Jedna kolorowa fotografia osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach
35 x 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, z widocznymi brwiami i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej,
z zachowaniem symetrii w pionie, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy
i zamkniętymi ustami. Dopuszcza się złożenie fotografii:
• w ciemnych okularach przez osoby z wadami wzroku, potwierdzone orzeczeniem
o niepełnosprawności
• z nakryciem głowy zgodnie z wymogami wyznawanej religii, potwierdzone zaświadczeniem ze wspólnoty wyznaniowej.
• uzasadnionych przypadkach organ gminy może wydać dowód osobisty na wniosek, do którego została dołączona fotografia przedstawiająca osobę z zamkniętymi oczami, innym niż naturalny wyrazem twarzy lub z otwartymi ustami.
• Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
3. Dowód osobisty lub ważny polski paszport
4. W przypadku gdy dane zawarte we wniosku nie są zgodne z danymi zawartymi w Rejestrze Dowodów Osobistych lub Rejestrze PESEL, organ gminy może, w celu wyjaśnienia niezgodności, żądać od wnioskodawcy skróconego odpisu polskiego aktu urodzenia (w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński) albo skróconego odpisu polskiego aktu małżeństwa (w przypadku osób, które zawarły związek małżeński) lub orzeczenia sądu w przypadku niezgodności danych osobowych, oraz dokumentu poświadczającego obywatelstwo polskie
w przypadku niezgodności dotyczącej obywatelstwa.

Miejsce odbioru
Pokój nr 206 w Urzędzie Miasta i Gminy w Suchedniowie
Wszelkich informacji w sprawach jw. udziela Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego oraz Inspektor ds. społecznych, pod numerami telefonów: 25-43-186; 25-43-250 wew. 40 i 47
Dowód odbiera się osobiście. W przypadku osób nieposiadających zdolności do czynności prawnych lub posiadających ograniczoną zdolność do czynności prawnych odbioru dokonuje rodzic, opiekun prawny lub ustanowiony kurator.

Opłaty
Nie pobiera się opłaty za wydanie i wymianę dowodu osobistego.

Termin załatwienia
Wydanie dowodu osobistego następuje nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać przedłużony, o czym należy zawiadomić wnioskodawcę

Forma załatwienia
1. Wnioskodawca otrzymuje potwierdzenie złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego zawierające przewidywaną datę odbioru dowodu osobistego, odpowiednio, w postaci papierowej albo elektronicznej.
2. Wydanie dowodu osobistego w formie karty identyfikacyjnej.



Tryb odwoławczy
W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego lub decyzji o stwierdzeniu nieważności dowodu osobistego przysługuje odwołanie do Wojewody Świętokrzyskiego w terminie
14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.


Uwagi
Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała na terenie RP jest obowiązana posiadać dowód osobisty:
- od ukończenia 18 roku życia,
- Wniosek o wydanie tymczasowego dowodu osobistego dla dziecka składa w jego imieniu rodzic lub opiekun prawny ustanowiony przez sąd.

Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U.2021.816)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia
i zwrotu (Dz.U.2021.1865)


Treść
Informacje dodatkowe
1. Złożenie wniosku w postaci papierowej odbywa się w drodze złożenia w siedzibie organu dowolnej gminy
2. Wniosek składa osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego, z wyjątkiem:
• osoby małoletniej, której do ukończenia 18 roku życia zostało więcej niż 30 dni, w imieniu której wniosek składa jeden z rodziców lub opiekun prawny;
• osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa jeden z rodziców;
• osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa opiekun prawny
3. Złożenie w siedzibie organu gminy wniosku o wydanie dowodu osobistego osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wymaga jej obecności przy składaniu wniosku; wyjątek stanowią osoby, które nie ukończyły
5 roku życia.
4. Dowód osobisty odbiera się osobiście w siedzibie organu gminy, w którym został złożony wniosek. Dowód osobisty wydawany osobie małoletniej, która nie ukończyła 13 roku życia, lub osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie odbiera rodzic albo opiekun prawny. Dowód osobisty wydawany osobie małoletniej, która ukończyła 13 rok życia, lub osobie ubezwłasnowolnionej częściowo odbiera osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego, rodzic albo kurator. Odbiór dowodu osobistego wydanego osobie małoletniej lub ubezwłasnowolnionej wymaga obecności tej osoby, chyba że była ona obecna przy składaniu wniosku.
5. Dowód osobisty wydany osobie, która nie ukończyła 5 roku życia, jest ważny przez okres 5 lat
od daty wydania dowodu osobistego. Dowód osobisty wydany osobie, która ukończyła 5 rok życia, jest ważny przez okres 10 lat od daty wydania dowodu osobistego.
6. Ubiegający się o dowód osobisty musi posiadać numer ewidencyjny PESEL.
7. W razie odnalezienia własnego dowodu osobistego, zgłoszonego jako utracony, należy niezwłocznie zawiadomić o tym organ (Urząd Stanu Cywilnego), któremu złożono wniosek
o wydanie nowego dowodu, a jeśli został już wydany nowy dowód osobisty- niezwłocznie złożyć odnaleziony dokument najbliższemu organowi gminy.
8. Z wnioskiem o wydanie nowego dowodu osobistego występuje się:
a) co najmniej 30 dni przed upływem terminu ważności dowodu osobistego;
b) niezwłocznie – w przypadku:
• zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym, z wyjątkiem zmiany nazwy organu wydającego
• zmiany wizerunku twarzy posiadacza dowodu osobistego w stosunku do wizerunku twarzy zamieszczonego w dowodzie osobistym w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza
• utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza
9. Dowód osobisty podlega unieważnieniu po upływie 4 miesięcy od zmiany danych w nim zawartych.
10. Przyjmowanie wniosków wydanie dowodu osobistego od osób obłożnie chorych i kalekich następuje po przedstawieniu przez opiekuna zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego chorobę lub kalectwo uniemożliwiające poruszanie się.



Opracował
Kierownik USC – Magdalena Młodawska

Akceptował
Sekretarz Miasta i Gminy – Magdalena Przyjemska


Data wprowadzenia: 2004-04-30 0855
Data upublicznienia: 2004-04-30
Art. czytany: 7729 razy

» Wniosek o wydanie dowodu osobistego - rozmiar: 607219 bajtów
Typ pliku: application/pdf
Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Magdalena Przyjemska
Rejestr zmian:
2022-02-09
1. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Magdalena Przyjemska

2022-01-31
2. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Magdalena Przyjemska

2022-01-18
3. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Magdalena Przyjemska
4. Typ zdarzenia: usunięcie załącznika - Zmienił: Magdalena Przyjemska
5. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Magdalena Przyjemska

2020-02-04
6. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Karolina Długosz
7. Typ zdarzenia: usunięcie załącznika - Zmienił: Karolina Długosz

2020-01-22
8. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Karolina Długosz
9. Typ zdarzenia: usunięcie załącznika - Zmienił: Karolina Długosz
10. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Karolina Długosz

2015-11-25
11. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Ewa Kaniewska
12. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Ewa Kaniewska
13. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Ewa Kaniewska
14. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Ewa Kaniewska
15. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Ewa Kaniewska
16. Typ zdarzenia: usunięcie załącznika - Zmienił: Ewa Kaniewska

2014-06-24
17. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Ewa Kaniewska

2011-10-24
18. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Ewa Kaniewska
19. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Ewa Kaniewska
20. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Ewa Kaniewska
Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów
ul. Fabryczna 5

Godziny otwarcia: Poniedziałek - Piątek 7:30-15:30
kasa czynna w godz. 7:30-14:00


Dziennik Ustaw

Monitor Polski


Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:

Konto:

25 8520 0007 2001 0000 0097 0022

- subwencje, dotacje, dofinansowania,
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
- dochody z Urzędów Skarbowych,
- dochody jednostek budżetowych.


Konto

10 8520 0007 2001 0000 0097 0001

- podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
-zobowiązanie pieniężne,
- opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
- dzierżawy,
- najmy, czynsz,
- zajęcie pasa drogowego,
- udostępnienie danych osobowych,
- zezwolenia na sprzedaż alkoholu.


Konto

68 8520 0007 2001 0005 5853 0001

- wadia


Konto

83 8520 0007 2001 0000 0097 0045

- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi




Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:

/dvqpq2981b/skrytka
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów