(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Wydziały » Wydział Finansowy
Menu:
Ochrona Danych Osobowych (RODO)
Status Prawny
Wydziały
Władze
Struktura organizacyjna
Jednostki pomocnicze
Jednostki podległe
Mienie komunalne
Budżet i finanse
Oferty inwestycyjne
Ogłoszenia/Obwieszczenia
Przetargi
Zamówienia publiczne
Petycje
Pożytek publiczny
Oświadczenia majątkowe
Rejestry i ewidencje
Oferty pracy
Kontakt
Wybory i Referenda
PROGRAMY, STRATEGIE
OCHRONA ŚRODOWISKA
Raport o stanie gminy
PROGRAM REWITALIZACJI
Ponowne wykorzystanie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
Instrukcja obsługi
Kontrole zewnętrzne
Spis Rolny 2020 r.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
Planowanie Przestrzenne
Deklaracja dostępności
Dokumenty do pobrania
Prawo Miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy Strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Obwieszczenie Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z dnia 28.03.2025 r.
» Zapytanie radnej Doroty Miernik z dnia 27.03.2025 r. nr ewiden. 13/2025
» Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2025-2029
» Projekt planu miejscowego przywodnego parku kultury, sportu i wypoczynku w Suchedniowie wraz z uzasadnieniem oraz prognozą oddziaływania na środowisko
» Informacja o wynikach naboru na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Miasta i Gminy w Suchedniowie -Starszy Referent w Wydziale Finansowym
Ilość wiadomości z działu 'Wydział Finansowy': 1
WYDZIAŁ FINANSOWY

Wydział Finansowy realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:

1. Dorota Dyka - Skarbnik Gminy pełniący jednocześnie funkcję kierownika Wydziału Finansowego. pokój nr 101; tel. 41 25-45-897; 41 25-43-186 lub –250 wew. 44
e-mail: [email protected]; [email protected]

2. Agnieszka Tusznio - Zastępca Skarbnika Gminy. pokój nr 6; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 50
e-mail: [email protected]

3.Wiesława Dalach - Inspektor ds. księgowości
budżetowej. pokój nr 7; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 42
e-mail: [email protected]

4. Anna Zięba - Inspektor ds. księgowości budżetowej, pokój nr 7; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 42
e-mail: [email protected]

5. Weronika Krogulec - Referent, pokój nr 7;
tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 42
e-mail: [email protected]

6. Marzena Brzezińska - Inspektor, pokój nr 7;
tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 42
e-mail: [email protected]

7. Magdalena Kurpińska - Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat, pokój nr 9; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 43
e-mail: [email protected]

8. Monika Lisowska - Inspektor ds. wymiaru, księgowości podatkowej oraz opłat; pokój nr 9; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 43
e-mail: [email protected]

9. Agnieszka Nowak - Podinspektor ds. księgowości podatkowej i opłat; pokój nr 1; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 45
e-mail: [email protected]

10. Wojciech Świerczkowski - Inspektor ds. księgowości podatkowej; pokój nr 1; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 76
e-mail: [email protected]

11. Katarzyna Barszcz – Referent ds. obsługi kasowej ; pokój nr 1a tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 46
e-mail: [email protected]

12. Marzena Kumalska- Podinspektor ds. ewidencji, rozliczeń i egzekucji opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz prowadzenia i rozliczania umów cywilnoprawnych,
pokój nr 9; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 24
e-mail: [email protected]

Do zakresu zadań Wydziału Finansowego należy m.in.:
1)opracowywanie projektu budżetu wraz z Wieloletnią Prognozą Finansową oraz projektu uchwały budżetowej;
2)zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonywania budżetu oraz czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej;
3)opracowywanie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie oraz Wieloletniej Prognozie Finansowej, projektów uchwał podatkowych oraz innych uchwał wynikających z zakresu działania wydziału;
4)opracowywanie projektów zarządzeń Burmistrza w sprawie zmian w budżecie oraz innych zarządzeń, wynikających z zakresu działania wydziału;
5)finansowanie powiązanych z budżetem Gminy gminnych jednostek organizacyjnych, nadzór nad ich gospodarką finansową;
6)dokonywanie analiz ekonomiczno-finansowych i opracowywanie materiałów w tym zakresie dla potrzeb Burmistrza i Rady;
7)prowadzenie ewidencji księgowej budżetu Gminy, jednostki budżetowej, podatków i opłat, a także sporządzanie jednostkowych i zbiorczych okresowych sprawozdań z wykonania budżetu Gminy i jednostki budżetowej;
8)współdziałanie i współpraca z Urzędem Skarbowym oraz Regionalną Izbą Obrachunkową w Kielcach;
9)przeprowadzanie i rozliczanie spisów inwentaryzacyjnych;
10)współudział w rozliczaniu zadań inwestycyjnych;
11)opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Burmistrza, dotyczących w szczególności:
a)zakładowego planu kont,
b)obiegu dokumentów księgowych,
c)zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
d)sporządzania sprawozdawczości;
12)przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych, ochrona wartości pieniężnych i prawidłowa obsługa kasowa, zgodnie z obowiązującą instrukcją kasową;
13)prowadzenie rejestru faktur i spraw związanych z podatkiem VAT;
14)sporządzanie:
a)list płac pracowników urzędu oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych,
b)rozliczeń składek, deklaracji i innych dokumentów do ZUS,
c)kart wynagrodzeń,
d)rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych i odprowadzanie zaliczek na podatek do Urzędu Skarbowego,
e)stosownych informacji i deklaracji do PFRON oraz odprowadzanie należnych składek;
15)dokonywanie zgłoszeń w zakresie ubezpieczenia osób zatrudnionych na podstawie stosunku pracy oraz umów cywilnoprawnych do ZUS;
16)prowadzenie rozliczeń PPK;
17)pobieranie i rozliczanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
18)prowadzenie ewidencji księgowej dochodów z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w tym ewidencja wpłat zwrotów i nadpłat;
19)terminowe podejmowanie czynności egzekucyjnych poprzez wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych;
20)współpraca z wydziałem komunikacji i wydziałem geodezji Starostwa Powiatowego w zakresie rejestracji nowych i wyrejestrowywania pojazdów oraz informacji o zmianach geodezyjnych (odpowiednio);
21)współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w sprawach dotyczących zakończenia budowy;
22)nadzór nad prawidłowym poborem i odprowadzaniem do budżetu opłaty targowej;
23)centralizacja rozliczeń podatku Vat Gminy;
24)koordynowanie rozliczeń VAT w jednostkach budżetowych Gminy;
25)koordynowanie spraw związanych z uzyskiwaniem na wniosek jednostek budżetowych Gminy opinii prawnych oraz interpretacji właściwej Izby Skarbowej dotyczącej podatku VAT;
26)sporządzanie zbiorczego Jednolitego Pliku Kontrolnego Gminy;
27)ewidencjonowanie dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i terminowe odprowadzanie ich do budżetu państwa;
28)opracowywanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie ustawami;
29)sporządzanie sprawozdawczości budżetowej (statystycznej) w zakresie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie ustawami;
30)wydawanie zaświadczeń potwierdzających prowadzenie gospodarstwa rolnego;
31)dokonanie zaangażowania planowanego do poniesienia wydatku w budżecie jednostki poprzez potwierdzanie faktu zaangażowania przez osobę upoważnioną na dokumencie skutkującym powstanie zobowiązania pieniężnego Gminy.
2.Do zakresu zadań wydziału z zakresu podatków i opłat lokalnych należy m.in.:
1)przygotowanie projektów decyzji w zakresie udzielania ulg i umorzeń zobowiązań podatkowych w granicach uprawnień;
2)prowadzenie kart nieruchomości i kart gospodarstw dla podatników podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz podatników łącznego zobowiązania pieniężnego;
3)zapewnienie powszechności opodatkowania i terminowe dokonywanie wymiaru podatków;
4)nadzór nad prawidłowym rozliczeniem opłaty targowej;
5)podejmowanie działań zapewniających realizację wpływów na poczet bieżących należności budżetowych z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz windykacja zaległości podatkowych i nie podatkowych dochodów budżetowych;
6)prowadzenie egzekucji, poprzez wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych bezzwłocznie po upływie terminów płatności rat podatkowych;
7)terminowe załatwianie skarg, odwołań i podań w sprawach podatków, opłat i innych należności budżetowych oraz terminowe załatwianie interesantów w pozostałym zakresie merytorycznej właściwości;
8)zwrot akcyzy rolnikom, zawartej w cenie oleju napędowego;
9)przejmowanie nieruchomości na rzecz Gminy w trybie ustawy Ordynacja podatkowa;
10)potwierdzanie zawarcia umów dzierżawy gruntów zaliczonych do użytków rolnych i prowadzenie rejestru tych umów.


Data wprowadzenia: 2025-03-19 0853
Data upublicznienia:
Art. czytany: 65 razy

Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Karolina Długosz
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
» Przełącz na wiadomości archiwalne
Podkategoria:
Wydział Organizacyjny
Wydział Finansowy
Urząd Stanu Cywilnego
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju
Referat Ochrony Środowiska
Radca Prawny
Wydział Inwestycji, Budownictwa i Infrastruktury
Stanowisko ds. edukacji
Samodzielne Stanowisko ds. Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego
Podkat. Archiwalne:
Wydział Rozwoju i Strategii
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
Stanowisko ds. społecznych
.....
Ostat. 10 wiadomości:

» WYDZIAŁ FINANSOWY
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów