ZADANIA I KOMPETENCJE BURMISTRZA 2015-06-10 1251 Art. czytany: 4702 razy ZADANIA I KOMPETENCJE 1. Burmistrz wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych. Nadzoruje bezpośrednio działalność następujących komórek organizacyjnych: 1) Wydział Organizacyjny, 2) Wydział Finansowy, 3) Urząd Stanu Cywilnego, 4) obsługa prawna, 5) stanowisko ds. ewidencji ludności i spraw społecznych, 6) stanowisko ds. edukacji, 7) stanowisko ds. kontroli. 2. Do wyłącznej kompetencji Burmistrza należy: 1) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz, 2) ogólne kierownictwo i nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem urzędu, 3) składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem i udzielanie upoważnień w tym zakresie, 4) projektowanie i realizacja strategii rozwoju Gminy, 5) określanie polityki kadrowej i placowej, 6) zatrudnienie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, 7) powoływanie i odwoływanie zastępcy burmistrza, 8) wydaje decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej, 9) przedkładanie na sesji rady sprawozdania ze swojej działalności, 10) zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników oraz kadry kierowniczej Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych, 11) udzielanie pełnomocnictw, w tym procesowych, 12) prowadzenie gospodarki finansowej, 13) podejmowanie czynności należących do kompetencji rady w sprawach nie cierpiących zwłoki i mogących zagrażać życiu, 14) sprawowanie ogólnego kierownictwa i nadzoru nad realizacją zadań wykonywanych przez Urząd i podległe gminne jednostki organizacyjne; pełnienie funkcji szefa OC i Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, 15) przygotowywanie projektów uchwał rady i określanie sposobu ich wykonywania, 16) przyjmowanie interesantów w ramach skarg i wniosków, 17) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla burmistrza przepisami prawa. 3. Burmistrz wydaje: 1) decyzje indywidualne w sprawach z zakresu administracji publicznej z wyjątkiem zastrzeżonych ustawami, 2) zarządzenia. 4. Do wydawania decyzji administracyjnych burmistrz może upoważnić innych pracowników urzędu. |