SAMODZIELNE STANOWISKO DO SPRAW SPOŁECZNYCH 2013-05-28 1129 Art. czytany: 7281 razy SAMODZIELNE STANOWISKO DO SPRAW SPOŁECZNYCH Samodzielne stanowisko do spraw społecznych realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną: 1. Beata Borkowska - Inspektor, pokój nr 207; tel. 41 25-43-186 lub 41 25-43-250 wew. 47 e-mail: [email protected] Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw społecznych należy m.in.: 1) prowadzenie ewidencji ludności, 2) przyjmowanie i załatwianie wniosków o udostępnianie danych z ewidencji ludności, 3) przyjmowanie dokumentacji i dokonywanie czynności zameldowania na pobyt stały i czasowy; wydawanie zaświadczeń w tym zakresie, 4) przyjmowanie dokumentacji i dokonywanie czynności wymeldowania z pobytu stałego i czasowego, 5) potwierdzanie zameldowania we wnioskach wydanie dowodu osobistego, 6) potwierdzanie zameldowania na wniosek strony, 7) aktualizacja danych w bazie ewidencji ludności na podstawie aktów stanu cywilnego, 8) wprowadzanie i aktualizowanie danych osobowo – adresowych mieszkańcom gminy, 9) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o wymeldowanie i zameldowanie oraz wydawanie decyzji w tym zakresie, 10) prowadzenie rejestru stałego wyborców, 11) sporządzanie i aktualizacja spisów wyborców w zarządzonych wyborach i referendach, 12) nadzorowanie i przeprowadzanie spisów, zgodnie z zarządzeniem prezesa GUS, 13) nadawanie numeru PESEL dla noworodków, 14) przyjmowanie i przechowywanie zawiadomień organów sądowych dotyczących prawomocnych wyroków ograniczenia i pozbawienia wolności oraz praw publicznych, 15) sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu dla szkół podstawowych i gimnazjum, zgodnie z obowiązująca rejonizacją, 16) udzielanie zezwoleń i nadzorowanie zbiórek publicznych i zgromadzeń odbywających się na terenie Gminy, 17) przyjmowanie zgłoszeń o mających się odbyć zgromadzeniach i wydawanie decyzji administracyjnych zakazujących zgromadzeń, 18) nadzór i kontrola nad organizacjami imprez masowych, rozpatrywanie wniosków o organizację imprez masowych na terenie gminy, 19) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem rejestracji przedpoborowych i sprawy związane z poborem 20) współpraca z Komendantem Powiatowym Państwowej Straży Pożarnej w zakresie realizacji zadań Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego, 21) współdziałanie z Komendantem OSP w zakresie ochrony przeciwpożarowej, 22) współdziałanie z Komendantem Policji w zakresie ładu i porządku publicznego, 23) udział w projekcie tworzenia budżetu gminy w części dotyczącej ochrony przeciwpożarowej, w tym funkcjonowanie ochotniczych straży pożarnych; planowanie i zapewnianie wyposażania w sprzęt, organizację szkoleń i ćwiczeń, 24) pełnienie obowiązków pełnomocnika ochrony informacji niejawnych, a w szczególności: a) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, b) okresowa kontrola ewidencji materiałów i obiegu dokumentów niejawnych, c) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych, d) przeprowadzanie zwykłego postępowania sprawdzającego na pisemne polecenie burmistrza wobec kandydatów na stanowisku z dostępem do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”, „poufne”, e) przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających w odniesieniu do osób ubiegających się o stanowisko lub zlecenie pracy z którymi łączy się dostęp do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową, f) w przypadku gdy w odniesieniu do osoby, której wydano poświadczenie bezpieczeństwa osobowego zostaną ujawnione nowe fakty wskazujące, że nie daje ona rękojmi zachowania tajemnicy, przeprowadzenie kolejnego postępowania sprawdzającego, g) prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych, h) prowadzenie i doręczanie korespondencji niejawnej upoważnionym pracownikom urzędu, nadzór nad ich przechowywaniem i opracowywaniem oraz archiwizowaniem dokumentów niejawnych. |