WYDAWANIE ZAŚWIADCZENIA O STANIE CYWILNYM

2024-01-23 1120
Art. czytany: 35 razy

Miejsce załatwienia
Urząd Stanu Cywilnego: Suchedniów, ul. Fabryczna 5, pok. 206, II piętro, tel. 41 254-31-86 wew. 40.

Wymagane dokumenty
Wydawanie zaświadczenia dla: - osoby, której zaświadczenie dotyczy: a) wniosek o zdolność prawną do zawarcia małżeństwa za granicą b) dokument tożsamości strony - do wglądu: • dowód osobisty lub paszport. Warunkiem uzyskania zaświadczenia o stanie cywilnym jest sporządzony w Rejestrze Stanu Cywilnego akt stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa).

Miejsce odbioru
0

Opłaty
1. Opłata skarbowa od wydania zaświadczenia o stanie cywilnym - 38,00 zł 2. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w kasie Urzędu (czynne w godz. 7.30 - 14.00). Oryginał dowodu zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do podania. NUMER KONTA Opłata skarbowa - rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie: 10 8520 0007 2001 0000 0097 0001.

Termin załatwienia
- Jeżeli akt stanu cywilnego niezbędny do wydania zaświadczenia znajduje się w rejestrze stanu cywilnego jego wydanie następuje niezwłocznie. - Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym złożony został do kierownika USC, który przechowuje księgę stanu cywilnego (USC w Suchedniów) wydanie zaświadczenia następuje do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku. - Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym złożony został do kierownika USC, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia następuje do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku. - Do 1 miesiąca (w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego). - Sprawy szczególnie skomplikowane do dwóch miesięcy

Tryb odwoławczy
W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania zaświadczenia o stanie cywilnym, stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Świętokrzyskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Uwagi
0

Podstawa prawna
1. Art. 44 ust. 1 pkt 3 i Art. 44 ust. 4, Art. 49 ust. 1-3 i Art. 125 ust. 5 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego. 2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 18 kwietnia 2020 roku w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego. 3. Art. 35, art. 57, art. 76a, art. 104, art. 217 - 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego. 4. Art. 20a ust. 1 albo 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. 5. Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej. 6. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. 7. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.

Podstawa prawna
Informacje dodatkowe dla klienta:
1. Wnioski w sprawie wydania zaświadczenia o stanie cywilnym składane są:
• w siedzibie USC: Suchedniów, ul. Fabryczna 5,
• za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP.
UWAGA! Wniosek o wydanie zaświadczenia może być złożony w dowolnie wybranym Urzędzie.
2. Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest wyłącznie osobie, której dotyczy.
Może zostać wydane, na wniosek, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. UWAGA! Posiadanie jedynie profilu zaufanego na platformie ePUAP nie jest wystarczające do otwarcia przesłanego dokumentu. Żądane zaświadczenie może zostać przesłane elektronicznie za pomocą platformy ePUAP, jednak warunkiem odbioru takiego dokumentu jest posiadanie oprogramowania odczytującego dokumenty opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
3. Zaświadczenie wydane w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu uzyskany za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP może być wykorzystane wyłącznie w formie elektronicznej, gdyż tylko w tej formie posiada walor dokumentu urzędowego.
4. Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.
Uwaga! Od 1 marca 2015 roku rejestr stanu cywilnego jest prowadzony w ogólnopolskim systemie teleinformatycznym. Z uwagi na fakt, iż aplikacja informatyczna nadal jest modyfikowana, w czasie obsługi Klientów mogą wystąpić utrudnienia.
Opracował
Magdalena Młodawska - Kierownik USC

Akceptował
0

Zatwierdził
0