Wpis do ewidencji działalności gospodarczej,zgłoszenie zmiany we wpisie ewidencji działalności gospodarczej,zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej wykreślenie z ewidencji działalności gospodarczej 2019-01-08 1352 Art. czytany: 1243 razy Miejsce załatwienia Urząd Miasta I Gminy w Suchedniowie ul. Fabryczna 5, Wydział Rozwoju i Strategii, pokój 203 (II piętro), tel. 41 25 43 186, w. 61 Załatwianie spraw W godzinach pracy urzędu: poniedziałek – piątek: 7.30 – 15.30 Wymagane dokumenty Dokument potwierdzający tożsamość. Jeżeli w imieniu Przedsiębiorcy występuje pełnomocnik, do wniosku dołącza się oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, zgodnie z art. 33 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego; Pełnomocnik również musi posiadać ważny dokument tożsamości, którego seria i numer widnieje w pełnomocnictwie. Miejsce odbioru 0 Opłaty Złożenie wniosku do CEIDG jest wolne od opłat. W przypadku składania wniosku przez pełnomocnika Przedsiębiorcy podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 złotych. Jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest zstępnym, wstępnym członkom rodziny, małżonkom lub rodzeństwu następuje zwolnienie z opłaty skarbowej Termin załatwienia Nie później niż następnego dnia roboczego od dnia przyjęcia wniosku Tryb odwoławczy Od wpisu do CEIDG nie ma odwołania. Uwagi Informacje dodatkowe • Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej prowadzi w systemie teleinformatycznym minister właściwy do spraw gospodarki; • Wniosek o wpis do CEIDG (formularz CEIDG-1) stanowi także: - wniosek o nadanie numeru REGON, - zgłoszenie do urzędu skarbowego (rejestracja, nadanie NIP, wybór formy opodatkowania), - zgłoszenie płatnika składek do ZUS lub oświadczenie o kontynuowaniu ubezpieczenia w KRUS. • Zaświadczeniem o wpisie do CEIDG jest wydruk komputerowy ze strony internetowej CEIDG - www.ceidg.gov.pl Podstawa prawna Ustawa z dnia 6 marca 2018r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (tekst jednolity Dz. U. z 2019r. poz. 1291 ze zm. ). Podstawa prawna Sposób załatwienia Aby zarejestrować działalność gospodarczą, zgłosić zmianę, zawiesić, wznowić lub zgłosić zaprzestanie wykonywania działalności gospodarczej należy złożyć wniosek CEIDG-1, wybierając jeden z trybów: 1. Utworzenie konta przedsiębiorcy na stronie www.ceidg.gov.pl, wypełnienie i złożenie wniosku on-line. Wniosek składany drogą elektroniczną musi zostać opatrzony podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, 2. Wypełnienie wniosku on-line (bez tworzenia konta przedsiębiorcy), wydrukowanie i dostarczenie go do dowolnego urzędu gminy. Złożenie wniosku w tym trybie wymaga wizyty w urzędzie gminy w ciągu 7 dni od daty wypełnienia wniosku w celu potwierdzenia tożsamości. Urzędnik odnajduje wniosek w CEIDG po kodzie wniosku, drukuje i przedkłada wnioskodawcy do podpisania. W takim przypadku dniem złożenia wniosku jest dzień, w którym wnioskodawca podpisał wniosek w urzędzie gminy.) 3. Złożenie osobiście wniosku papierowego w dowolnym urzędzie gminy. Upoważniony pracownik urzędu potwierdza tożsamość wnioskodawcy, potwierdza za pokwitowaniem przyjęcie wniosku, przekształca wniosek w formę dokumentu elektronicznego i przesyła go do CEIDG. 4. Przesłanie wniosku listem poleconym na adres dowolnego urzędu gminy. W takim wypadku własnoręczny podpis przedsiębiorcy musi być potwierdzony notarialnie. Opracował Magdalena Przyjemska Akceptował Karolina Gałczyńska - Szymczyk Zatwierdził 0 |