Rozdzial VII 2003-07-09 0917 Art. czytany: 6890 razy Rozdział VII Organizacja i tryb pracy Burmistrza § 111. Burmistrz sprawuje władzę wykonawczą przy pomocy zastępcy Burmistrza, Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy. § 112. 1. W celu wykonywania zadań i kompetencji określonych w ustawach i w Statucie Burmistrz może wyznaczyć zastępcy Burmistrza, Sekretarzowi, Skarbnikowi oraz innym pracownikom zakres spraw, w których będą działać z jego pisemnego upoważnienia. 2. Upoważnienia udzielane są na piśmie i gromadzone we właściwym rejestrze. § 113. Burmistrz wykonuje zadania przy pomocy Urzędu, który działa w oparciu o regulamin organizacyjny ustalony przez Burmistrza. § 114. Wykonując przypisane w ustawach i statucie kompetencje i zadania Burmistrz rozpatruje sprawy i podejmuje rozstrzygnięcia w formie: - zarządzeń, - dyspozycji, - decyzji administracyjnych i postanowień administracyjnych. § 115. 1. Zarządzenia Burmistrz wydaje w sprawach: a) gdy ustawa o samorządzie gminnym lub właściwe przepisy tak stanowią, b) objętych zakresem nadzoru regionalnej izby obrachunkowej, c) innych niż wymienione w pkt. a i b z zakresu administracji publicznej adresowanych do licznej grupy adresatów i nie mających jednorazowego zastosowania. 2. Zarządzenia mają postać odrębnych dokumentów, które zawierają: - numer, - datę, - wskazanie podstawy prawnej, - określenie przedmiotu, - wskazanie podmiotów zobowiązanych do wykonania, - data wejścia w życie. 3. Zarządzenia gromadzone są we właściwym rejestrze. § 116. Dyspozycje Burmistrz wydaje rozstrzygając o: - sposobie załatwienia sprawy, - terminie załatwienia sprawy, - aprobaty załatwienia sprawy. Dyspozycję mają postać odrębnych paraf, podpisów, adnotacji na dokumentach. § 117. Decyzje administracyjne wydawane są w oparciu o obowiązujące przepisy merytoryczne regulujące dane zagadnienie. § 118. Burmistrz uczestniczy z urzędu w sesjach Rady. § 119. Burmistrz podaje do publicznej wiadomości godziny urzędowania, w których osobiście przyjmuje interesantów. |