Rozdzial VII

2003-07-09 0917
Art. czytany: 6890 razy

Rozdział VII
Organizacja i tryb pracy Burmistrza


§ 111.

Burmistrz sprawuje władzę wykonawczą przy pomocy zastępcy Burmistrza, Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy.

§ 112.

1. W celu wykonywania zadań i kompetencji określonych w ustawach i w Statucie Burmistrz może wyznaczyć zastępcy Burmistrza, Sekretarzowi, Skarbnikowi oraz innym pracownikom zakres spraw, w których będą działać z jego pisemnego upoważnienia.
2. Upoważnienia udzielane są na piśmie i gromadzone we właściwym rejestrze.

§ 113.

Burmistrz wykonuje zadania przy pomocy Urzędu, który działa w oparciu
o regulamin organizacyjny ustalony przez Burmistrza.

§ 114.

Wykonując przypisane w ustawach i statucie kompetencje i zadania Burmistrz rozpatruje sprawy i podejmuje rozstrzygnięcia w formie:
- zarządzeń,
- dyspozycji,
- decyzji administracyjnych i postanowień administracyjnych.

§ 115.

1. Zarządzenia Burmistrz wydaje w sprawach:
a) gdy ustawa o samorządzie gminnym lub właściwe przepisy tak stanowią,
b) objętych zakresem nadzoru regionalnej izby obrachunkowej,
c) innych niż wymienione w pkt. a i b z zakresu administracji publicznej
adresowanych do licznej grupy adresatów i nie mających jednorazowego
zastosowania.
2. Zarządzenia mają postać odrębnych dokumentów, które zawierają:
- numer,
- datę,
- wskazanie podstawy prawnej,
- określenie przedmiotu,
- wskazanie podmiotów zobowiązanych do wykonania,
- data wejścia w życie.
3. Zarządzenia gromadzone są we właściwym rejestrze.

§ 116.

Dyspozycje Burmistrz wydaje rozstrzygając o:
- sposobie załatwienia sprawy,
- terminie załatwienia sprawy,
- aprobaty załatwienia sprawy.
Dyspozycję mają postać odrębnych paraf, podpisów, adnotacji na dokumentach.

§ 117.

Decyzje administracyjne wydawane są w oparciu o obowiązujące przepisy merytoryczne regulujące dane zagadnienie.

§ 118.

Burmistrz uczestniczy z urzędu w sesjach Rady.

§ 119.

Burmistrz podaje do publicznej wiadomości godziny urzędowania, w których osobiście przyjmuje interesantów.