Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze – Podinspektor w Wydziale Finansowym 2024-02-13 1436 Art. czytany: 761 razy Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530) Burmistrz Miasta i Gminy Suchedniów ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze Podinspektor ds. ewidencji, rozliczeń i egzekucji opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz prowadzenia i rozliczania umów cywilnoprawnych w Wydziale Finansowym Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie 1. Nazwa i adres jednostki: Urząd Miasta i Gminy w Suchedniowie ul. Fabryczna 5 tel. 41 25 43 186; 41 25 43 250 2. Wymagania niezbędne kandydatów: 1) Spełnianie wymagań określonych w art. 6 ust. 1 pkt. 1 i 2 oraz ust. 3 pkt. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 530) tj.: - posiadanie obywatelstwa polskiego lub kraju Unii Europejskiej, bądź innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, - osoba nie posiadająca obywatelstwa polskiego musi posiadać znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej, - posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, 2) wykształcenie wyższe I lub II stopnia w rozumieniu przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, studia podyplomowe (o profilu - ekonomia, finanse lub rachunkowość), 3) doświadczenie zawodowe: co najmniej 3 letni staż pracy, 4) niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 5) nieposzlakowana opinia, 6) znajomość aktualnie obowiązujących przepisów podstawowych na danym stanowisku pracy w tym: • Kodeksu Postepowania Administracyjnego, • ustawy o finansach publicznych, • ustawy o rachunkowości, • ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, • ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, • ustawy Kodeks cywilny, • ustawy o pracownikach samorządowych, • ustawy o samorządzie gminnym, • ustaw: o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych, o dostępie do informacji publicznej, • oraz aktów wykonawczych do nich. 7) umiejętność obsługi programów komputerowych – pakiet Microsoft Office – Word, Excel, oraz Program Płatnik, 8) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na zajmowanym stanowisku. 3. Wymagania dodatkowe (pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku): 1) wykształcenie wyższe o kierunku: administracja, ekonomia, 2) inne uprawnienia, dodatkowe świadectwa lub certyfikaty, kursy, szkolenia z zakresu wynikającego z zajmowanego stanowiska, 3) wiedza na temat zadań i funkcjonowania Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie, 4) umiejętność skutecznej komunikacji oraz pracy w zespole, 5) umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów, kreatywność, 6) zdolności analityczne oraz umiejętność interpretacji i stosowania przepisów w praktyce, 7) sumienność, odpowiedzialność, terminowość, dokładność, rzetelność, 8) komunikatywność, w tym umiejętność formułowania wypowiedzi pisemnych w sposób gwarantujący zrozumienie; zorientowanie na rezultaty pracy, 9) umiejętność sprawnego planowania i organizowania pracy własnej, 10) życzliwość i kultura w kontaktach interpersonalnych. 4. Zakres obowiązków na zajmowanym stanowisku: 1) prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym; a) ewidencjonowanie wpłat i zwrotów z tytułu opłat, b) uzgadnianie należności wpłaconych z sumami przypisów i odpisów właściwych rejestrów, c) uzgadnianie stanu dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z ewidencją syntetyczną prowadzoną w Wydziale Finansowym oraz Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, Infrastruktury i Ochrony Środowiska. 2) w zakresie likwidacji zaległości i nadpłat: a) terminowe wystawianie upomnień na zaległości po każdym kwartale roku budżetowego, b) wystawianie tytułów egzekucyjnych, c) analiza stanu kont podatników i likwidowanie nadpłat oraz odpisywanie zaległości przedawnionych w przypadku ich zaistnienia, d) zawiadamianie komornika właściwego Urzędu Skarbowego o dokonanych wpłatach na poczet zaległości, na które wystawiono tytuły egzekucyjne, 3) uzgadnianie obrotów dziennych z kasjerem po zamknięciu kasy, oraz uzgadnianie dochodów dziennych i miesięcznych w zakresie prowadzonej ewidencji księgowej, 4) przestrzeganie właściwej techniki prowadzenia księgowości opłat w myśl zasad zawartych w aktach formalnych i szczegółowo określonych przez przepisy prawa i instrukcje oraz zarządzenia wewnętrzne w tym zakresie, 5) bieżące rejestrowanie operacji gospodarczych, przy zachowaniu: a) kompletności ujęcia wszystkich zdarzeń zarówno w porządku chronologicznym, jak i systematycznym, b) ujmowaniu operacji gospodarczych wg okresów sprawozdawczych, których dotyczą, c) ustalaniu wartości pasywów oraz aktywów i ujmowanie ich w sprawozdaniu sporządzonym na koniec roku obrotowego w powiązaniu z wartościami zaewidencjonowanymi w księgach urzędu zbiorczo z podziałem na poszczególne klasyfikacje podatków, w szczególności zwracanie uwagi na należności wątpliwych. d) prowadzeniu ksiąg rachunkowych, wydruków komputerowych w siedzibie jednostki w sposób ustalony w zakładowym planie kont, e) dokonywanie zapisów na kontach na podstawie prawidłowych i rzetelnych dowodów w walucie polskiej, 6) sporządzanie zestawień i danych do okresowych i rocznych sprawozdań budżetowych i finansowych, 7) sporządzenie list wypłat wynagrodzeń z tytułu umowy zlecenia i o dzieło, 8) wprowadzanie danych z ww list płac do zestawień i rejestrów prowadzonych dla potrzeb naliczania i rozliczania UM i G Suchedniów z ZUS, Urzędem Skarbowym. Prowadzenie kart wynagrodzeń osobowych w zakresie sporządzanych wypłat. Przygotowanie danych do rozliczeń rocznych podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ww list płac. Wystawianie i wysyłanie do Urzędu Skarbowego rozliczeń rocznych, 9) obsługa programu Płatnik w odniesieniu do osób zatrudnionych na umowy zlecenia i o dzieło, 10) wstępne przygotowanie dowodów księgowych do dalszej ewidencji w księgach dochodów urzędu, 11) przypisywanie należności z faktur i not w księgach dochodów urzędu, 12) bieżąca obsługa interesantów. 5. Warunki pracy: 1) wymiar czasu pracy: pełny etat – 8 godzin na dobę i 40 godzin w tygodniu, 2) miejsce pracy: Urząd Miasta i Gminy w Suchedniowie ul. Fabryczna 5; budynek III kondygnacyjny, dostosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Stanowisko pracy zlokalizowane na parterze, 3) praca biurowa niewymagająca wyjazdów w teren, 4) praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie, obsługa urządzeń technicznych i narzędzi informatycznych, 5) zastrzega się wolę zatrudnienia wybranego kandydata na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy z możliwością rozwiązania stosunku pracy na podstawie art.36 KP (zakłada się przedłużenie umowy na czas określony lub nieokreślony w przypadku prawidłowej realizacji zadań na stanowisku); w przypadku gdy osoba wyłoniona w naborze podejmuje po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w jednostkach samorządowych, zostanie skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem. Zwolnienie z odbycia służby przygotowawczej nie zwalnia z obowiązku zdania egzaminu, 6) praca na stanowisku nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy. 6. Wymagane dokumenty: list motywacyjny, CV – z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej, kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, kopia dokumentów potwierdzających wykształcenie inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje umiejętności (kursy, szkolenia), dokumenty poświadczające zatrudnienie, kopie świadectw pracy (potwierdzone za zgodność z oryginałem lub zaświadczenie z zakładu pracy w przypadku pozostawania w zatrudnieniu), oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz że nie toczy się przeciwko niemu żadne postępowanie karne, oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z RODO, oświadczenie kandydata o zapoznaniu się z treścią klauzuli informacyjnej z zakresu przetwarzania danych osobowych i poinformowaniu o możliwości wycofania udzielonej zgody (załącznik zgodny z formularzem zamieszczonym pod adresem www.suchedniow.bip.doc.pl ). UWAGA: Wszelkie kserokopie muszą być potwierdzone „za zgodność z oryginałem” z datą i czytelnym podpisem kandydata, natomiast pozostałe dokumenty muszą być opatrzone datą i podpisem kandydata. Inne informacje 1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu styczniu 2024 r. jest niższy niż 6% 2. Wybrany kandydat przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć: oryginały świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających zatrudnienie i staż, oryginał świadectwa lub dyplomu potwierdzające wykształcenie, podpisanie umowy zostanie poprzedzone badaniami lekarskimi w zakresie medycyny pracy. 3. Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego do 02.03.2024 r. 4. Pracodawca zastrzega sobie prawo do unieważnienia naboru bez podawania przyczyny. 5. Osoby które nie spełniły wymagań niezbędnych i nie zostały zakwalifikowane do dalszego etapu naboru lub były nieobecne proszone są o odbiór swoich dokumentów aplikacyjnych (osobiście) w terminie 30 dni od daty ogłoszenia wyników o naborze. Po upływie tego terminu dokumenty zostaną zniszczone. Niezłożenie w/w dokumentów będzie skutkowało odmową zawarcia umowy o pracę. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać: osobiście w siedzibie Urzędu lub za pośrednictwem poczty (decyduje data wpływu do Urzędu) w terminie do dnia 26.02.2024 r. do godz. 15:00 na adres urzędu: Urząd Miasta i Gminy w Suchedniowie 26-130 Suchedniów ul. Fabryczna 5 z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Podinspektor ds. ewidencji, rozliczeń i egzekucji opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz prowadzenia i rozliczania umów cywilnoprawnych w Wydziale Finansowym” Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Naboru dokona komisja powołana przez Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów. O terminie i miejscu przeprowadzenia naboru kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.suchedniow.bip.doc.pl ) oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miasta i Gminy Suchedniów, ul. Fabryczna 5. Informacje związane z naborem udzielane będą w dniach i godzinach pracy urzędu pod nr telefonu: 41/2543186; 41/2543250 wew. 32. Burmistrz Miasta i Gminy /-/ Cezary Błach |