ORGANIZACJA URZĘDU

2023-03-22 1022
Art. czytany: 5235 razy

Struktura organizacyjna Urzędu Miasta i Gminy

1. Pracą Urzędu kieruje Burmistrz przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika oraz Kierowników komórek organizacyjnych.
2. Podstawowymi komórkami organizacyjnymi Urzędu są wydziały i samodzielne stanowiska pracy
1) wydział jest jednostką organizacyjną zatrudniającą co najmniej trzech pracowników zajmujących się kategoriami spraw należących do wydziału,
2) samodzielnym stanowiskiem jest najmniejsza jednostka organizacyjna, którą tworzy
się jeśli przepis tak stanowi lub w przypadku konieczności organizacyjnego wyodrębnienia struktury realizującej jedną kategorię spraw lub kategorie zbliżone tematycznie,
3) w przypadkach uzasadnionych wielkością realizacji zadań przez wydział, Burmistrz może utworzyć stanowisko zastępcy kierownika wydziału.
4) w pozostałych przypadkach zastępstwo w czasie nieobecności kierownika pełni wyznaczony przez niego pracownik.
3. W ramach struktury organizacyjnej wyodrębnia się następujące komórki organizacyjne:
1) Wydział Organizacyjny – znak OR,
2) Wydział Finansowy – znak FN,
3) Wydział Rozwoju i Strategii- znak RS,
4) Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Infrastruktury i Ochrony Środowiska – znak GNI,
5) Urząd Stanu Cywilnego – znak USC,
6) samodzielne stanowiska pracy:
a) stanowisko do spraw społecznych – znak SO,
b) stanowisko do spraw edukacji– znak ED
c) stanowisko do spraw obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego – znak OC
4. Pracą wydziałów z wyjątkiem Wydziałów Finansowego i Organizacyjnego kierują kierownicy; natomiast Wydziałem Organizacyjnym – Sekretarz, Finansowym – Skarbnik.
5. Pracą Urzędu Stanu Cywilnego kieruje Kierownik.
6. Strukturę organizacyjną urzędu, powiązania funkcjonalne i zależności służbowe przedstawia schemat organizacyjny Urzędu stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.