WYDZIAŁ FINANSOWY 2023-03-22 0915 Art. czytany: 2378 razy Wydział Finansowy realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną: 1. Dorota Dyka - Skarbnik Gminy pełniący jednocześnie funkcję kierownika Wydziału Finansowego. pokój nr 101; tel. 41 25-45-897; 41 25-43-186 lub –250 wew. 44 e-mail: [email protected]; [email protected] 2. Agnieszka Tusznio - Zastępca Skarbnika Gminy. pokój nr 6; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 50 e-mail: [email protected] 3.Wiesława Dalach - Inspektor ds. księgowości budżetowej. pokój nr 7; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 42 e-mail: [email protected] 4. Anna Zięba - Inspektor ds. księgowości budżetowej, pokój nr 7; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 42 e-mail: [email protected] 5. Weronika Krogulec - Referent, pokój nr 7; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 42 e-mail: [email protected] 6. Marzena Brzezińska - Inspektor, pokój nr 7; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 42 e-mail: [email protected] 7. Magdalena Kurpińska - Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat, pokój nr 9; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 43 e-mail: [email protected] 8. Monika Lisowska - Inspektor ds. wymiaru, księgowości podatkowej oraz opłat; pokój nr 9; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 43 e-mail: [email protected] 9. Agnieszka Nowak - Podinspektor ds. księgowości podatkowej i opłat; pokój nr 1; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 45 e-mail: [email protected] 10. Wojciech Świerczkowski - Inspektor ds. księgowości podatkowej; pokój nr 1; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 76 e-mail: [email protected] 11. Katarzyna Barszcz – Referent ds. obsługi kasowej ; pokój nr 1a tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 46 e-mail: [email protected] 12. Marzena Kumalska- Podinspektor ds. ewidencji, rozliczeń i egzekucji opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz prowadzenia i rozliczania umów cywilnoprawnych, pokój nr 9; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 24 e-mail: [email protected] Do zakresu zadań Wydziału Finansowego należy prowadzenie spraw związanych m. in. z gospodarką budżetową, zapewnieniem przestrzegania dyscypliny finansów publicznych, wymiarem zobowiązań podatkowych i opłat, egzekucją zaległości, a w szczególności: 1) opracowywanie projektu budżetu wraz z Wieloletnią Prognozą Finansową oraz projektu uchwały budżetowej, 2) zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu oraz czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej, 3) opracowywanie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie oraz Wieloletniej Prognozie Finansowej, podatkowych oraz innych uchwał wynikających z zakresu działania wydziału, 4) opracowywanie projektów zarządzeń burmistrza w sprawie zmian w budżecie oraz innych zarządzeń wynikających z zakresu działania wydziału, 5) finansowanie powiązanych z budżetem gminy gminnych jednostek organizacyjnych, nadzór nad ich gospodarką finansową oraz dokonywanie okresowych kontroli w tych jednostkach, 6) sporządzanie półrocznej informacji z przebiegu wykonania budżetu gminy wraz z Wieloletnią Prognozą Finansową oraz sprawozdania rocznego, 7) dokonywanie analiz ekonomiczno-finansowych i opracowywanie materiałów w tym zakresie dla potrzeb Burmistrza i Rady, 8) prowadzenie ewidencji księgowej budżetu gminy - jednostki budżetowej, 9) przygotowywanie projektów decyzji w zakresie udzielania ulg i umorzeń zobowiązań podatkowych w granicach uprawnień, 10) prowadzenie kart nieruchomości i kart gospodarstw dla podatników podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz podatników łącznego zobowiązania pieniężnego, 11) zapewnienie powszechności opodatkowania i terminowe dokonywanie wymiaru podatków, 12) księgowanie podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz podatku od środków transportu osób fizycznych i prawnych, 13) pobieranie i rozliczanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, 14) współpraca z wydziałem komunikacji i wydziałem geodezji Starostwa Powiatowego w zakresie rejestracji nowych i wyrejestrowywania pojazdów oraz informacji o zmianach geodezyjnych (odpowiednio), 15) współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w sprawach dotyczących zakończenia budowy, 16) przygotowywanie i wysyłanie deklaracji i informacji podatkowych, 17) wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w płatnościach zobowiązań pieniężnych z tytułu podatków oraz o figurowaniu w ewidencji podatkowej, 18) nadzór nad prawidłowym poborem i odprowadzaniem do budżetu opłaty targowej, 19) podejmowanie działań zapewniających realizację wpływów na poczet bieżących należności budżetowych z podatków i opłat lokalnych oraz windykacja zaległości podatkowych i niepodatkowych dochodów budżetowych, 20) prowadzenie egzekucji poprzez wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych bezzwłocznie po upływie terminów płatności rat podatku, 21) zabezpieczanie wykonania zobowiązań podatkowych – występowanie o wpis hipoteki przymusowej oraz dokonywanie zajęcia skarbowego na nieruchomości, 22) zgłaszanie wierzytelności do sądu w postępowaniu likwidacyjnym i upadłościowym, 23) terminowe załatwianie skarg, odwołań i podań w sprawie podatków i opłat i innych należności budżetowych oraz terminowe załatwianie interesantów w pozostałym zakresie merytorycznym wydziału, 24) współpraca z US i RIO, 25) rozliczanie spisów inwentaryzacyjnych, 26) współudział w rozliczaniu zadań inwestycyjnych, 27) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Burmistrza, a w szczególności: a) zakładowego planu kont, b) obiegu dokumentów księgowych, c) zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, d) sporządzania sprawozdawczości. 28) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych, prawidłowa obsługa kasowa, zgodnie z obowiązującą instrukcją kasową, 29) prowadzenie rejestru faktur i spraw związanych z podatkiem VAT, 30) ewidencja i rozliczanie podatku VAT, 31) sporządzanie list płac pracowników urzędu, kart wynagrodzeń i dokonywanie rozliczeń składek, deklaracji i innych dokumentów do ZUS, US i PFRON oraz potrąceń na rzecz PPK, 32) zwrot rolnikom akcyzy zawartej w cenie oleju napędowego, 33) przejmowanie nieruchomości na rzecz gminy w trybie ustawy Ordynacja podatkowa. |