Zarządzenie Nr 0050.5.2021 Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z dnia 25 stycznia 2021 r. w sprawie powołania Gminnego Biura Spisowego 2021-01-26 1507 Art. czytany: 3326 razy Zarządzenie Nr 0050.5.2021 Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z dnia 25 stycznia 2021 r. w sprawie powołania Gminnego Biura Spisowego Na podstawie art. 33 ust. 3 i art. 34 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. ( Dz. U z 2019 r. poz. 1775 ze zm.) zarządzam co następuje: § 1. 1.Mając na uwadze konieczność zapewnienia prawidłowego i sprawnego wykonywania prac spisowych na terenie na terenie Gminy Suchedniów, powołuję Gminne Biuro Spisowe (GBS) z siedzibą w Urzędzie Miasta i Gminy. 2.Gminne Biuro Spisowe działa od chwili powołania do czasu całkowitego rozliczenia przeprowadzonego spisu; po czym ulega rozwiązaniu. § 2. W skład Gminnego Biura Spisowego wchodzą następujący pracownicy Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie: 1. Karolina Styczeń pełniąca funkcję koordynatora GBS 2. Beata Borkowska członek 3. Monika Lisowska członek 4. Justyna Wierzbińska członek § 3. Do zadań GBS należy: 1.zapewnienie funkcjonowania gminnego biura spisowego; 2.uruchomienie stanowiska komputerowego z zainstalowanym oprogramowaniem do przeprowadzenia samospisu internetowego oraz zapewnianie niezbędnej pomocy w zakresie obsługi interaktywnej aplikacji; 3.prowadzenie działań promujących spis, a zwłaszcza samospis, we współpracy z WBS, w oparciu o materiały przygotowane w CBS; 4.przeprowadzenie odpowiedniej akcji informacyjnej i popularyzacyjnej, mającej na celu nabór wystarczającej liczby kandydatów na rachmistrzów terenowych i monitorowanie jej oddziaływania; w oparciu o materiały przygotowane w CBS oraz w ścisłej współpracy z WBS i zgodnie z przyjętą linią komunikacji, 5.współpraca z właściwym miejscowo WBS w pracach logistycznych oraz organizacyjno- technicznych; 6.wsparcie koordynatora gminnego w bieżących sprawach dotyczących spisu; 7.rejestracja danych kandydatów na rachmistrzów terenowych w SER; 8.przekazanie kandydatom na rachmistrzów terenowych informacji o szkoleniach i dokonanie kwalifikacji osób spełniających wymogi konieczne do pracy w charakterze rachmistrza terenowego; 9.prowadzenie listy osób, które zakwalifikowane zostaną do pełnienia roli rachmistrza oraz osób, które stanowić będą zasób rezerwowy do powołania na rachmistrza w razie zaistnienia takiej potrzeby; 10.monitorowanie czynności w ramach spraw spisowych i raportowanie wyników tego monitorowania, 11.przekazywanie do WBS meldunków o przebiegu prac spisowych na terenie gminy drogą e-mailową; 12.kontrola przebiegu realizacji spisu oraz bezzwłoczne zgłaszanie do GKS wszelkich problemów organizacyjnych, a do WBS wszelkich problemów metodologicznych nierozstrzygniętych w oparciu o obowiązujące instrukcje; 13.udzielanie pomocy rachmistrzom terenowym we wszystkich sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu rachmistrzów lub mogących spowodować niekompletność wyników spisu; 14.sporządzenie raportu z przebiegu spisu powszechnego i przesłanie drogą e-mailową do WBS, § 4. Gminne Biuro Spisowe wykonuje zadania zgodnie z harmonogramem prac biura, który określa Generalny Komisarz Spisowy w Instrukcji organizacyjnej do NSPLiM w 2021 r. § 5. Wykonanie zarządzenia powierzam Koordynatorowi GBS. § 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. Burmistrz Miasta i Gminy Cezary Błach |