POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE ZAMELDOWANIA NA POBYT STAŁY LUB CZASOWY 2004-04-30 0921 Art. czytany: 2618 razy Miejsce załatwienia Z kompletem dokumentów należy zgłosić się do pokoju nr 207 (II p.) w godzinach urzędowania Wymagane dokumenty 1. Wniosek na piśmie w sprawie zameldowania na pobyt stały lub czasowy wraz z uzasadnieniem. 2. Wypełniony formularz „ Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego. 3. Dowód wpłaty 10 zł od wydanej decyzji. Wniosek winien zawierać: dane wnioskodawcy, treść wniosku / żądanie zameldowania/ oraz uzasadnienie. W uzasadnieniu należy podać datę zamieszkania osoby w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie, za czyją zgodą wnioskodawca zamieszkał w lokalu, adres właściciela lokalu / posiadającego tytuł prawny do lokalu/. We wniosku powinny być wskazane inne dowody mogące mieć znaczenie w sprawie np. świadkowie. Wniosek, formularz zgłoszenia pobytu oraz dowód wpłaty składa się w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Suchedniów Miejsce odbioru 0 Opłaty Opłata skarbowa od wydanej decyzji - wynosi 10 zł. Obowiązek zapłaty powstaje z chwila złożenia wniosku, podania o dokonanie czynności. Opłaty należy dokonać przelewem , przekazem na rachunek bankowy 10 8520 0007 2001 0000 0097 0001 lub bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta i Gminy Suchedniów. Termin załatwienia Podanie wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego. Termin załatwienia do 2 miesięcy. W przypadku spraw wymagających dodatkowej procedury wyjaśniającej termin może się wydłużyć. Tryb odwoławczy Odwołanie wnosi się do Wojewody Świętokrzyskiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Uwagi Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania. Czynność zameldowania potwierdza istniejący stan faktyczny, a więc dana osoba powinna najpierw zamieszkać w danym lokalu, a następnie dokonać zameldowania w nim. Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania osoby w lokalu prowadzone jest w przypadku gdy zgłoszone dane budzą wątpliwości, tj. brak jest potwierdzenia na formularzu meldunkowym faktu pobytu w lokalu przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, lub brak dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu. W przypadku wniosku złożonego przez stronę /osobę meldującą się/ organ gminy prowadzi postępowanie administracyjne, w którym bada czy spełnione zostały przesłanki do zameldowania. Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 poz. 23). 2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015, poz. 388.) 3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Z 2015r. poz. 783 ze zm.). Podstawa prawna 0Opracował Beata Borkowska - Inspektor ds. ewidencji ludności i spraw społecznych Akceptował Sekretarz Miasta i Gminy – Ewa Kaniewska Zatwierdził 0 |