(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Ochrona Danych Osobowych (RODO)
A Status Prawny
A Wydziały
A Władze
A Struktura organizacyjna
A Jednostki pomocnicze
A Jednostki podległe
A Mienie komunalne
A Budżet i finanse
A Oferty inwestycyjne
A Ogłoszenia/Obwieszczenia
A Przetargi
A Zamówienia publiczne
A Petycje
A Pożytek publiczny
A Oświadczenia majątkowe
A Rejestry i ewidencje
A Oferty pracy
A Kontakt
A Wybory i Referenda
A PROGRAMY, STRATEGIE
A OCHRONA ŚRODOWISKA
A Raport o stanie gminy
A PROGRAM REWITALIZACJI
A Ponowne wykorzystanie
A Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
A PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
A Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
A Instrukcja obsługi
A Kontrole zewnętrzne
A Spis Rolny 2020 r.
A Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
A Planowanie Przestrzenne
A Deklaracja dostępności
A Dokumenty do pobrania
A Prawo Miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy Strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» OBWIESZCZENIE BURMISTRZA MIASTA I GMINY SUCHEDNIÓW o zmianie terminu składania wniosków do planu ogólnego Gminy Suchedniów
A» Obwieszczenie Starosty Skarżyskiego o wydaniu decyzji w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości, znak: GG-II.6821.3.4.2023
A» Obwieszczenie Starosty Skarżyskiego o wydaniu decyzji w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, znak: GG-II.6821.3.10.2023
A» POSTANOWIENIE NR 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r. w sprawie zwołania pierwszych posiedzeń obwodowych komisji wyborczych
A» POSTANOWIENIE NR 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r. w sprawie powołania obwodowych komisji wyborczych w wyborach do Parlamentu Europejskiego
WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ Z REJESTRU STANU CYWILNEGO Z WYJĄTKIEM ZAŚWIADCZENIA O STANIE CYWILNYM

Miejsce załatwienia
Urząd Stanu Cywilnego: Suchedniów, ul. Fabryczna 5, pok. 206, II piętro, tel. 41 254-31-86 wew. 40.

Wymagane dokumenty
Wydawanie zaświadczeń dla:
1. Osoby, której akt dotyczy, jej wstępnych (np. matka, ojciec, babcia, dziadek), zstępnych (dzieci, wnuki), rodzeństwa, małżonka, przedstawiciela ustawowego i opiekuna:
a) wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego
b) prawomocne postanowienie sądu o ustanowieniu opieki prawnej, w przypadku gdy z wnioskiem występuje opiekun prawny:
c) dokument tożsamości strony – do wglądu (dowód osobisty lub paszport).
2. Innych osób, które wykażą interes prawny:
a) wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego
b) dokument tożsamości - do wglądu (dowód osobisty lub paszport),
c) dokument wykazujący interes prawny.
3. Pełnomocników:
a) wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego,
b) dokument tożsamości pełnomocnika - do wglądu (dowód osobisty lub paszport),
c) pełnomocnictwo pisemne lub zgłoszone do protokołu.
Istnieje możliwość działania przez pełnomocnika. Pełnomocnikiem może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie lub zgłoszone do protokołu. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie. Organ administracji publicznej może w razie wątpliwości zażądać urzędowego poświadczenia podpisu strony.
4. Organizacji społecznej, jeżeli jest to zgodne z celami statutowymi takiej organizacji i gdy przemawia za tym interes społeczny.
a) wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego,
b) statut organizacji społecznej,
c) dokument wykazujący interes społeczny organizacji.

Opłaty
1. Opłata skarbowa od wydania:
a) zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby - 24,00 zł.
b) zaświadczenia o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego - 24,00 zł.
2. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17,00 zł
(nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
3. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w kasie Urzędu (czynne w godz. 7.30 - 14.00). Oryginał dowodu zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć odpowiednio do podania lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
NUMER KONTA Opłata skarbowa - rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie:
10 8520 0007 2001 0000 0097 0001.
4. Przypadki, gdy wydanie zaświadczenia nie wymaga uiszczenia opłaty skarbowej wymienione zostały w art. 2 i w art. 7 ustawy o opłacie skarbowej. A to m.in. gdy zaświadczenie jest wydane w celu uzyskania świadczeń rodzinnych, socjalnych, do celów szkolnych.


Termin załatwienia
1. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia złożony został do kierownika USC, który przechowuje księgę stanu cywilnego (USC w Suchedniowie) wydanie zaświadczenia następuje do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
2. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia złożony został do kierownika USC, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia następuje do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
3. Do 1 miesiąca (w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego).
4. Sprawy szczególnie skomplikowane do dwóch miesięcy


Tryb odwoławczy
W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego, stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Świętokrzyskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji

Podstawa prawna
1. Art. 44 ust.1 pkt.2, art. 44 ust. 4, Art. 45, Art. 50 art. 133 ust.3 i 4 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 18 kwietnia 2020 roku w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
3. Art. 33, art. 35, art. 104, art. 217 - 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
4. Art. 20a ust. 1 albo 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
5. Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
6. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
7. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.


Treść
Informacje dodatkowe dla klienta:
1. Wnioski w sprawie wydania zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego, tj. ksiąg przechowywanych w USC w Suchedniowie i poza Suchedniowem, przyjmowane są:
• w siedzibach USC: Suchedniów, ul. Fabryczna 5,
• na adres Urzędu do doręczeń elektronicznych.
2. Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.
3. Wydawanie Zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego dotyczy:
• Zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby;
• Zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego i może zostać wydane, na wniosek, na wniosek, na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
4. W sprawach nieuregulowanych w ustawie prawo o aktach stanu cywilnego stosuje się przepisy ustawy - kodeks postępowania administracyjnego, z wyłączeniem stosowania przepisów art. 40 § 4 i 5 kpa, w sprawach załatwianych za pośrednictwem konsula.
5. Zaświadczenie wydane na piśmie na wniosek, na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym. może być wykorzystane wyłącznie w formie elektronicznej, gdyż tylko w tej formie posiada walor dokumentu urzędowego.
Uwaga! Od 1 marca 2015 roku rejestr stanu cywilnego jest prowadzony w ogólnopolskim systemie teleinformatycznym. Z uwagi na fakt, iż aplikacja informatyczna nadal jest modyfikowana, w czasie obsługi Klientów mogą wystąpić utrudnienia.


Opracował
Magdalena Młodawska - Kierownik USC


Data wprowadzenia: 2024-01-23 1115
Data upublicznienia: 2024-01-23
Art. czytany: 36 razy

» ZAŁ. NR 1 - WNIOSEK O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA - rozmiar: 158178 bajtów
Typ pliku: application/pdf
» ZAŁ. NR 2 - PEŁNOMOCNICTWO - rozmiar: 108536 bajtów
Typ pliku: application/pdf
Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Karolina Długosz
Rejestr zmian:
2024-01-23
1. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Karolina Długosz
2. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Karolina Długosz
3. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Karolina Długosz
» Przełącz na wiadomości archiwalne
Podkategoria:
A Projekty uchwał - styczeń 2016
A Projekty uchwał - luty 2016
A Projekty uchwał - marzec 2016
A Projekty uchwał - kwiecień 2016
A Projekty uchwał - czerwiec 2016
A Projekty uchwał - sierpień 2016
A Projekty uchwał - wrzesień 2016
A Projekty uchwał - 26 wrzesień 2016
A Projekty uchwał - październik 2016
A Projekty uchwał - listopad 2016
A Projekty uchwał - grudzień 2016
A Projekty uchwał - 29 grudzień 2016
Ostat. 10 wiadomości:

A» w sprawie zmian w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2016.
A» w sprawie: wyrażenia zgody na odpłatne nabycie nieruchomości gruntowej.
A» w sprawie określenia warunków i trybu udzielania i rozliczania dotacji służących sprzyjaniu rozwojowi sportu oraz kontroli ich wykorzystania
A» w sprawie przyjęcia Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Suchedniów na lata 2016-2023
A» w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Suchedniów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2017
A» w sprawie zmian w budżecie Gminy Suchedniów na rok 2016.
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów