ORGANIZACJA URZĘDU

2015-06-08 1211
Art. czytany: 5626 razy

Struktura organizacyjna Urzędu Miasta i Gminy

1. Funkcjonowanie Urzędu opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału czynności służbowych i indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.
2. Urzędem kieruje burmistrz przy pomocy zastępcy burmistrza, sekretarza, skarbnika oraz kierowników komórek organizacyjnych.
3. Podstawowymi komórkami organizacyjnymi urzędu są wydziały i samodzielne stanowiska pracy
1) wydział jest jednostką organizacyjną zatrudniającą co najmniej trzech pracowników zajmujących się kategoriami spraw należących do wydziału,
2) samodzielnym stanowiskiem jest najmniejsza jednostka organizacyjna, którą tworzy się jeśli przepis tak stanowi lub w przypadku konieczności organizacyjnego wyodrębnienia struktury realizującej jedną kategorię spraw lub kategorie zbliżone tematycznie,
3) w przypadkach uzasadnionych wielkością realizacji zadań przez wydział burmistrz może utworzyć stanowisko zastępcy o charakterze etatowym,
4) w pozostałych przypadkach zastępstwo w czasie nieobecności kierownika pełni wyznaczony przez niego pracownik.
4. W ramach struktury organizacyjnej wyodrębnia się następujące komórki organizacyjne:
1) Wydział Organizacyjny – znak OR,
2) Wydział Finansowy – znak FN,
3) Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Infrastruktury i Ochrony Środowiska – znak GNI,
4) Wydział Rozwoju i Strategii – znak RS,
5) Urząd Stanu Cywilnego – znak USC,
6) samodzielne stanowiska pracy:
a) stanowisko ds. kontroli – znak K,
b) stanowisko do spraw społecznych – znak SO,
c) stanowisko do spraw edukacji – znak ED
5. Pracą wydziałów z wyjątkiem Wydziałów Finansowego i Organizacyjnego kierują kierownicy; natomiast Wydziałem Organizacyjnym – Sekretarz, Finansowym – Skarbnik.
6. Pracą Urzędu Stanu Cywilnego kieruje Kierownik.