Rozdzial II

2003-07-09 0859
Art. czytany: 7078 razy

Rozdział II
Jednostki pomocnicze Gminy


§ 16.

1. W ramach Gminy działają jako jednostki pomocnicze następujące osiedla
i sołectwa:
1) osiedle nr 1 w Suchedniowie,
2) osiedle nr 2 w Suchedniowie,
3) osiedle nr 3 w Suchedniowie,
4) osiedle nr 4 w Suchedniowie,
5) osiedle nr 5 w Suchedniowie,
6) osiedle nr 6 w Suchedniowie,
7) osiedle nr 7 w Suchedniowie,
8) sołectwo Krzyżka,
9) sołectwo Michniów,
10) sołectwo Mostki,
11) sołectwo Ostojów.

2. Granice osiedli i sołectw określone są w statutach poszczególnych jednostek pomocniczych.

§ 17.

1. O utworzeniu, połączeniu, podziale lub zniesieniu jednostki pomocniczej rozstrzyga Rada z własnej inicjatywy lub na wniosek zainteresowanych mieszkańców.
2. Przebieg granic jednostki pomocniczej powinien, w miarę możliwości, uwzględniać naturalne uwarunkowania przestrzenne, komunikacyjne i więzi społeczne.
3. Uchwała Rady o utworzeniu, połączeniu, podziale lub zniesieniu jednostki pomocniczej podejmowana z inicjatywy Rady musi być poprzedzona konsultacjami z zainteresowanymi mieszkańcami.
4. W przypadku, gdy utworzenie, połączenie, podział lub zniesienie jednostki pomocniczej dokonywane jest na wniosek zainteresowanych mieszkańców,
uchwała Rady może być poprzedzona konsultacjami z innymi mieszkańcami. Zasady i tryb przeprowadzania konsultacji określa Rada w odrębnej uchwale.
5. Organizację i zakres działania jednostki pomocniczej, w tym tryb i zasady wyborów organów tych jednostek oraz sposób zwoływania i obradowania zebrań mieszkańców określa Rada odrębnym statutem.

§ 18.

1. Jednostki pomocnicze Gminy prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu Gminy.
2. Jednostki pomocnicze mają prawo przedstawić, w formie wykazu rzeczowo – finansowego, zakres i rodzaj zadań, które chcą realizować. Wykaz ten składany jest Burmistrzowi w ramach procedury opracowywania projektu budżetu.
3. Burmistrz sporządzając projekt budżetu bierze pod uwagę wnioski jednostek pomocniczych, jednak przy projekcie budżetu przedstawia Radzie wszystkie wykazy rzeczowo – finansowe jednostek pomocniczych. Uchwalając budżet Rada bierze pod uwagę pilność zgłoszonych potrzeb, równomierność rozmieszczenia środków i możliwości finansowe Gminy.

§ 19.

1. Przewodniczący organu wykonawczego jednostki pomocniczej ma prawo uczestniczyć w sesjach Rady, bez prawa udziału w głosowaniu.
2. Przewodniczący Rady obowiązany jest każdorazowo zawiadamiać, na takich samych zasadach jak radnych, przewodniczącego organu wykonawczego jednostki pomocniczej o sesji Rady.
3. Swoją obecność na sesji przewodniczący organu wykonawczego jednostki pomocniczej potwierdza podpisem na liście obecności.
4. Rada ustanawia zasady, na jakich przewodniczącemu organu wykonawczego jednostki pomocniczej przysługuje dieta oraz zwrot kosztów podróży służbowej.