Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze – Podinspektor w Wydziale Finansowym

2024-02-13 1436
Art. czytany: 426 razy

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych
(t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530)

Burmistrz Miasta i Gminy Suchedniów
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze

Podinspektor ds. ewidencji, rozliczeń i egzekucji opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz prowadzenia i rozliczania umów cywilnoprawnych
w Wydziale Finansowym Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie


1. Nazwa i adres jednostki: Urząd Miasta i Gminy w Suchedniowie ul. Fabryczna 5
tel. 41 25 43 186; 41 25 43 250

2. Wymagania niezbędne kandydatów:

1) Spełnianie wymagań określonych w art. 6 ust. 1 pkt. 1 i 2 oraz ust. 3 pkt. 2 ustawy
z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 530) tj.:
- posiadanie obywatelstwa polskiego lub kraju Unii Europejskiej, bądź innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- osoba nie posiadająca obywatelstwa polskiego musi posiadać znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
2) wykształcenie wyższe I lub II stopnia w rozumieniu przepisów ustawy Prawo
o szkolnictwie wyższym, studia podyplomowe (o profilu - ekonomia, finanse lub rachunkowość),
3) doświadczenie zawodowe: co najmniej 3 letni staż pracy,
4) niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) nieposzlakowana opinia,
6) znajomość aktualnie obowiązujących przepisów podstawowych na danym stanowisku pracy w tym:
• Kodeksu Postepowania Administracyjnego,
• ustawy o finansach publicznych,
• ustawy o rachunkowości,
• ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
• ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
• ustawy Kodeks cywilny,
• ustawy o pracownikach samorządowych,
• ustawy o samorządzie gminnym,
• ustaw: o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych, o dostępie do informacji publicznej,
• oraz aktów wykonawczych do nich.

7) umiejętność obsługi programów komputerowych – pakiet Microsoft Office – Word, Excel, oraz Program Płatnik,
8) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na zajmowanym stanowisku.

3. Wymagania dodatkowe (pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):

1) wykształcenie wyższe o kierunku: administracja, ekonomia,
2) inne uprawnienia, dodatkowe świadectwa lub certyfikaty, kursy, szkolenia z zakresu
wynikającego z zajmowanego stanowiska,
3) wiedza na temat zadań i funkcjonowania Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie,
4) umiejętność skutecznej komunikacji oraz pracy w zespole,
5) umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów, kreatywność,
6) zdolności analityczne oraz umiejętność interpretacji i stosowania przepisów w praktyce,
7) sumienność, odpowiedzialność, terminowość, dokładność, rzetelność,
8) komunikatywność, w tym umiejętność formułowania wypowiedzi pisemnych w sposób
gwarantujący zrozumienie; zorientowanie na rezultaty pracy,
9) umiejętność sprawnego planowania i organizowania pracy własnej,
10) życzliwość i kultura w kontaktach interpersonalnych.

4. Zakres obowiązków na zajmowanym stanowisku:

1) prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym;
a) ewidencjonowanie wpłat i zwrotów z tytułu opłat,
b) uzgadnianie należności wpłaconych z sumami przypisów i odpisów właściwych rejestrów,
c) uzgadnianie stanu dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z ewidencją syntetyczną prowadzoną w Wydziale Finansowym
oraz Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, Infrastruktury i Ochrony Środowiska.
2) w zakresie likwidacji zaległości i nadpłat:
a) terminowe wystawianie upomnień na zaległości po każdym kwartale roku budżetowego,
b) wystawianie tytułów egzekucyjnych,
c) analiza stanu kont podatników i likwidowanie nadpłat oraz odpisywanie zaległości przedawnionych w przypadku ich zaistnienia,
d) zawiadamianie komornika właściwego Urzędu Skarbowego o dokonanych wpłatach na poczet zaległości, na które wystawiono tytuły egzekucyjne,
3) uzgadnianie obrotów dziennych z kasjerem po zamknięciu kasy, oraz uzgadnianie dochodów dziennych i miesięcznych w zakresie prowadzonej ewidencji księgowej,
4) przestrzeganie właściwej techniki prowadzenia księgowości opłat w myśl zasad zawartych w aktach formalnych i szczegółowo określonych przez przepisy prawa i instrukcje oraz zarządzenia wewnętrzne w tym zakresie,
5) bieżące rejestrowanie operacji gospodarczych, przy zachowaniu:
a) kompletności ujęcia wszystkich zdarzeń zarówno w porządku chronologicznym,
jak i systematycznym,
b) ujmowaniu operacji gospodarczych wg okresów sprawozdawczych, których dotyczą,
c) ustalaniu wartości pasywów oraz aktywów i ujmowanie ich w sprawozdaniu sporządzonym na koniec roku obrotowego w powiązaniu z wartościami zaewidencjonowanymi w księgach urzędu zbiorczo z podziałem na poszczególne klasyfikacje podatków, w szczególności zwracanie uwagi na należności wątpliwych.
d) prowadzeniu ksiąg rachunkowych, wydruków komputerowych w siedzibie jednostki w sposób ustalony w zakładowym planie kont,
e) dokonywanie zapisów na kontach na podstawie prawidłowych i rzetelnych dowodów w walucie polskiej,
6) sporządzanie zestawień i danych do okresowych i rocznych sprawozdań budżetowych
i finansowych,
7) sporządzenie list wypłat wynagrodzeń z tytułu umowy zlecenia i o dzieło,
8) wprowadzanie danych z ww list płac do zestawień i rejestrów prowadzonych dla potrzeb naliczania i rozliczania UM i G Suchedniów z ZUS, Urzędem Skarbowym. Prowadzenie kart wynagrodzeń osobowych w zakresie sporządzanych wypłat. Przygotowanie danych
do rozliczeń rocznych podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ww list płac.
Wystawianie i wysyłanie do Urzędu Skarbowego rozliczeń rocznych,
9) obsługa programu Płatnik w odniesieniu do osób zatrudnionych na umowy zlecenia
i o dzieło,
10) wstępne przygotowanie dowodów księgowych do dalszej ewidencji w księgach dochodów urzędu,
11) przypisywanie należności z faktur i not w księgach dochodów urzędu,
12) bieżąca obsługa interesantów.

5. Warunki pracy:

1) wymiar czasu pracy: pełny etat – 8 godzin na dobę i 40 godzin w tygodniu,
2) miejsce pracy: Urząd Miasta i Gminy w Suchedniowie ul. Fabryczna 5; budynek III
kondygnacyjny, dostosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Stanowisko pracy zlokalizowane na parterze,
3) praca biurowa niewymagająca wyjazdów w teren,
4) praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie, obsługa urządzeń technicznych
i narzędzi informatycznych,
5) zastrzega się wolę zatrudnienia wybranego kandydata na czas określony
nie dłuższy niż 6 miesięcy z możliwością rozwiązania stosunku pracy na podstawie
art.36 KP (zakłada się przedłużenie umowy na czas określony lub nieokreślony
w przypadku prawidłowej realizacji zadań na stanowisku); w przypadku gdy osoba
wyłoniona w naborze podejmuje po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym
w jednostkach samorządowych, zostanie skierowana do odbycia służby przygotowawczej
kończącej się egzaminem. Zwolnienie z odbycia służby przygotowawczej nie zwalnia
z obowiązku zdania egzaminu,
6) praca na stanowisku nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych
warunków pracy.

6. Wymagane dokumenty:
 list motywacyjny,
 CV – z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
 kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, kopia dokumentów potwierdzających wykształcenie
 inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje umiejętności (kursy, szkolenia),
 dokumenty poświadczające zatrudnienie, kopie świadectw pracy (potwierdzone
za zgodność z oryginałem lub zaświadczenie z zakładu pracy w przypadku pozostawania w zatrudnieniu),
 oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz że nie toczy
się przeciwko niemu żadne postępowanie karne,
 oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
 oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z RODO,
 oświadczenie kandydata o zapoznaniu się z treścią klauzuli informacyjnej z zakresu przetwarzania danych osobowych i poinformowaniu o możliwości wycofania udzielonej zgody (załącznik zgodny z formularzem zamieszczonym pod adresem www.suchedniow.bip.doc.pl ).

UWAGA: Wszelkie kserokopie muszą być potwierdzone „za zgodność z oryginałem” z datą i czytelnym podpisem kandydata, natomiast pozostałe dokumenty muszą być opatrzone datą i podpisem kandydata.

Inne informacje

1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy,
w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu styczniu 2024 r. jest niższy niż 6%

2. Wybrany kandydat przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć:

 oryginały świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających zatrudnienie i staż,
 oryginał świadectwa lub dyplomu potwierdzające wykształcenie,
 podpisanie umowy zostanie poprzedzone badaniami lekarskimi w zakresie medycyny
pracy.

3. Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego do 02.03.2024 r.
4. Pracodawca zastrzega sobie prawo do unieważnienia naboru bez podawania przyczyny.
5. Osoby które nie spełniły wymagań niezbędnych i nie zostały zakwalifikowane do dalszego
etapu naboru lub były nieobecne proszone są o odbiór swoich dokumentów aplikacyjnych
(osobiście) w terminie 30 dni od daty ogłoszenia wyników o naborze. Po upływie tego terminu dokumenty zostaną zniszczone.

Niezłożenie w/w dokumentów będzie skutkowało odmową zawarcia umowy o pracę.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać: osobiście w siedzibie Urzędu
lub za pośrednictwem poczty (decyduje data wpływu do Urzędu) w terminie do dnia
26.02.2024 r. do godz. 15:00 na adres urzędu:

Urząd Miasta i Gminy w Suchedniowie
26-130 Suchedniów ul. Fabryczna 5
z dopiskiem:
„Dotyczy naboru na stanowisko Podinspektor ds. ewidencji, rozliczeń i egzekucji opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz prowadzenia i rozliczania umów cywilnoprawnych w Wydziale Finansowym”

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Naboru dokona komisja powołana przez Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów.
O terminie i miejscu przeprowadzenia naboru kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.suchedniow.bip.doc.pl ) oraz na tablicy informacyjnej
w Urzędzie Miasta i Gminy Suchedniów, ul. Fabryczna 5.

Informacje związane z naborem udzielane będą w dniach i godzinach pracy urzędu pod nr telefonu: 41/2543186; 41/2543250 wew. 32.

Burmistrz Miasta i Gminy
/-/ Cezary Błach