ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO LUB CZASOWEGO OBYWATELI RP

2004-04-30 0926
Art. czytany: 2637 razy

Miejsce załatwienia
Z kompletem dokumentów należy zgłosić się do pokoju nr 207 (II p.) w Urzędzie Miasta i Gminy w Suchedniowie ul. Fabryczna 5 od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania

Wymagane dokumenty
1. Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego ” lub „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego”. 2. Dowód osobisty lub ważny paszport. 3. W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo: – pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania, – dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.

Miejsce odbioru
Pokój nr 207 (II p.) w Urzędzie Miasta i Gminy w Suchedniowie ul. Fabryczna 5, od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania

Opłaty
1. Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dot. realizacji obowiązku meldunkowego. 2. 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca wymeldowanie działa przez pełnomocnika). Opłaty należy dokonać przelewem , przekazem na rachunek bankowy 10 8520 0007 2001 0000 0097 0001 lub bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta i Gminy Suchedniów. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki.

Tryb odwoławczy
Brak- czynność materialno-techniczna.

Uwagi
Wszelkich informacji w sprawach jw. udziela pracownik ds. ewidencji ludności pod numerami telefonów: 41 25-43-186; 41 25-43-250 wewn. 47. 1.Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego pobytu obowiązany jest wymeldować się. 2.Osoba może się wymeldować z miejsca pobytu stałego/czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu. 3.Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego należy złożyć w formie pisemnej 4.Wymeldowania z pobytu stałego/czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r. poz. 23), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu. 5.Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. 6.Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego. 7.Jeżeli dane zgłoszone do wymeldowania budzą wątpliwości o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej. 8.Organ gminy wydaje z urzędu lub na wniosek decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego albo czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r. poz. 23) 2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015, poz. 388.) 3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 783 ze zm.).

Podstawa prawna
0Opracował
Beata Borkowska - Inspektor ds. ewidencji ludności i spraw społecznych

Akceptował
Sekretarz Miasta i Gminy – Ewa Kaniewska

Zatwierdził
0